Elektromobilių naudojamų ličio jonų akumuliatorių kaina nuolat mažėja iš esmės nuo tada, kai jie buvo išrasti, tačiau, žinoma, šiuolaikinių baterijų technologinės pažangos lygis absoliučiai skiriasi nuo pradinių jų variantų. Pažanga buvo greičiausia akumuliatorių ankstyvosiomis gyvavimo dienomis, nes atlikti įvairiausius patobulinimus buvo žymiai paprasčiau, tačiau net ir pastaraisiais metais kainos vis dar mažėja greitai.
Remiantis Energetikos departamento (DOE) Transporto priemonių technologijų biuro duomenimis, 2008–2021 metų laikotarpiu vieno elektromobilių ličio jonų akumuliatoriaus kaina sumažėjo net 87 proc., lyginant pagal 2021 metų dolerių kursą. Tai gana didelis rezultatas, pasiektas per beveik 13 metų menančią produkto tobulinimo istoriją.
Preliminariais šių metų duomenimis, vieno ličio jonų akumuliatoriaus kaina yra 157 JAV doleriai už 1 kWh naudingos baterijos talpos, visos akumuliatoriaus „pakuotės“ lygiu, ir 143 JAV doleriai už 1 kWh bendros, naudojimui tinkančios akumuliatoriaus talpos. 2008 metais tos pačios baterijos kaina rinkoje buvo įvertinta net 1 237 JAV dolerių už 1 kWh naudingos baterijos talpos.
Skaičiai, susiję su baterijų kainomis, atrodo nuostabiai, kainų pokytis jau atvėrė duris tolimojo nuotolio elektromobiliams su didesnėmis baterijomis ir masiniam transporto priemonių elektrifikacijos procesui. Taip pat, tikslumo dėlei, norėtume pažymėti, kad skaičiai ir skaičiavimai, susiję su baterijų kainomis, nėra iki galo tikslūs, nes niekas neturi realaus akumuliatorių paketo sąnaudų vidurkio duomenų visos pramonės šakos mastu – vertinimai tik apytiksliai.
Svarbiausia, kad lygiagreti, tolygi pažanga chemijos pramonės, gamybos, baterijos modulio/paketo dizaino srityse stipriai prisideda prie tokio greito akumuliatorių pritaikomumo didėjimo bei kainos mažėjimo. Kaip matote aukščiau esančioje diagramoje, kurią pateikė DOE, energijos vartojimo efektyvumo ir atsinaujinančios energijos biuras, maždaug prieš dvejus metus – 2019 metais – peržengėme 200 dolerių, už 1 akumuliatorių energijos kWh, kainos ribą, o tai reiškia, kad per dvejus metus, nuo 2019 iki 2021 metų, ličio jonų akumuliatorių kaina sumažėjo dar beveik 25 proc.
Yra daugybė patobulinimų sričių, galimybių – nuo naujų cheminių komponentų, iki naujų baterijų pakavimo būdų, priemonių ir t. t. Visų šių priemonių praktinis pritaikymas toliau mažins akumuliatorių kainas, o tai, kartu su geresniu naudojimui tinkamos energijos tankiu, leis mums elektrifikuoti praktiškai visų prietaisų veikimą.