„Volvo“ dar antradienį pranešė, kad visame pasaulyje atšaukia daugiau nei 460 000 senesnių kompanijos modelių dėl galimai sugedusių vairuotojo pusės oro pagalvių. Negana to, minėtasis automobilio defektas siejamas su viena mirtimi.
Asociatyvi nuotr.
Šių transporto priemonių vairuotojo pusės oro pagalvių pripučiami įtaisai gali sprogti, todėl padidėja rizika, kad aštrūs metalo fragmentai, dalelės, atsitrenks į vairuotoją ar kitus keleivius, automobilyje esantys žmonės dėl to gali susižeisti ar mirti. Oro pagalvėse yra tam tikras raketinis kuras, kurio veikimas ilgainiui, esant aukštai temperatūrai ir drėgmei, gali nusilpti.
Pagal turimus duomenis apie oro saugos pagalvių pripučiamųjų įrenginių ypatybes, NHTSA (JAV nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija) pateikė tokį komentarą: „jie dažnai veikiami kritinės aplinkos – karštos ir drėgnos – visą įrenginių gyvavimo laiką, būtent todėl šių įrenginių atžvilgiu incidento rizika yra didžiausia“, – taip teigiama NHTSA svetainėje paskelbtame dokumente.
„Volvo“ teigė žinanti apie vieną oro pagalvių plyšimo incidentą, dėl kurio mirė žmogus. Pripučiamosios oro pagalvės dalies gamintojas yra Vokietijos tiekėjas „ZF Friedrichshafen“, tokia informacija nurodyta „Volvo“ automobilių atšaukimo ataskaitoje. Tuo tarpu kita kompanija – „Autoliv“ buvo atsakinga už atšauktų automobilių oro pagalvių surinkimą.
Automobilių gamintojos iš Švedijos patvirtintas atšaukimas apima apie 259 383 transporto priemones JAV, 7048 Kanadoje ir 2475 Meksikoje. Pagal NHTSA dokumentą paveiktos transporto priemonės – „S80“ sedanas, 2001 – 2006 metų laikotarpio gamybos, ir „S60“ sedanas, 2001 – 2009 metų laikotarpio gamybos.
„Volvo“ atstovas spaudai Thomasas McIntyre'as Schultzas sakė, kad lapkričio mėnesį automobilių gamintojas išleido saugos pranešimą apie beveik 124 000 pirmosios kartos „S60“ ir „S80“ sedanų, kurį paskatino 2018 m. įvykęs incidentas, susijęs su vieno iš „Volvo“ automobilių oro pagalvių pripūtimo mechanizmu. „Volvo“ pranešė, kad apie nelaimingą įvykį kompanija buvo informuota 2019 m. viduryje.
„Mūsų tyrimai parodė, kad tai problema, kuri laikui bėgant gali išsivystyti“, – sakė T. Shultzas. – „Kad išvengtume tolimesnės rizikos, nusprendėme didinti atšaukiamų automobilių sąrašą“.
Defektas atrodo panašus į tą, kurį daugelį metų rasdavo buvusios „Takata“ kompanijos gaminamose oro pagalvėse, o tai lėmė didžiausią atšaukimą automobilių istorijoje. Tuo tarpu „Volvo“ vykdomas transporto priemonių atšaukimas nėra šiuo metu vykstančio NHTSA tyrimo dalis. Kad išspręstų problemą, Švedijos bendrovė vairuotojo pusės oro pagalves pakeis modernesne raketine medžiaga ir pripučiamu oru.
Pardavėjams su transporto priemonių atšaukimu susijusi informacija buvo pranešta rugsėjo 30 dieną, o transporto priemonių savininkai apie atšaukimą bus informuojami nuo lapkričio 29 dienos.