„Porsche“, kaip ir kiti automobilių gamintojai, turi galvoti apie elektrinę ateitį. „Porsche“ tas perėjimas bus nelengvas, nes pirkėjai iš „Porsche“ sportinių automobilių tikisi ne tik greičio, bet ir pojūčių. Anksčiau buvo teigiama, kad 911 bus elektrifikuotas paskutinis. Kompanija saugos savo pagrindinį modelį, mažindama poveikį aplinkai kitais būdais. Bet kada nors nutils ir legendinis 911.
„Porsche Taycan“ ir 911. Gamintojo nuotrauka
Išlaikyti vidaus degimo variklį yra įmanoma, ypač mažesnėse gamybos serijose. Gamintojai gali elektromobiliais pridengti savo įdomiausius burzgiančius modelius ir „Porsche“ būtent tai ir ketino padaryti. Mažiausi ir didžiausi „Porsche“ jau visai greitai bus tik elektriniai, o 911 savo balsu mus džiugins ir toliau. Tačiau anksčiau ar vėliau vidaus degimo variklį nužudys ne griežti emisijų standartai, o pirkėjai. Kuo 911 virs tada?
Vyriausias „Porsche“ dizaineris Michaelis Maueris jau galvoja apie elektrinį 911. Tai bus didžiulis iššūkis, nes visos savybės apibrėžiančios, kas yra „Porsche 911“, sukasi apie jo variklį. Kaip sukurti elektromobilį, kuris ne tik išvaizda, bet ir charakteriu primintų tikrą 911?
Na, „Porsche“ išlaikys tą lengvai atpažįstamą siluetą, suformuotą gale sumontuoto variklio. Bus bandoma išlaikyti ir svorio pasiskirstymą. Įdomu, ar daugiau baterijų bus būtent už galinės ašies? Greičiausiai ne, nes toks svorio pasiskirstymas potencialiai būtų pavojingas. Tačiau Maueris pabrėžia, kad 911 yra emocija, bet ne visa ji kyla iš 6 cilindrų variklio. Elektrinis 911 pasižymės panašiu vairo pojūčiu, gebėjimu įveikti posūkius ir galimybe jį vairuoti kasdien.
Mayeris taip pat atskleidė, kad kurti benzininius 911 yra vis sunkiau. Dabar išmetimo sistemos dėl naujų taršos standartų yra tokios sudėtingos, kad reikalingas vis didesnis variklio skyrius. Prisiminkite, kad kai variklis yra priekyje ar bent jau viduryje, išmetimo sistemą galima ištiesti po automobilio dugnu. 911 variklis yra gale, todėl išmetimo sistema turi būti labai kompaktiška. Maueris teigia, kad laikantis vidaus degimo variklio ir tradicinės jo padėties atstumas nuo galinės ašies iki galinio bamperio greitai priartės prie 2 metrų.
Taigi, elektrinis 911 yra neišvengiamas, nes benzininių automobilių žmonės greitai nebepirks. Be to, nors atkartoti tradicinį 911 charakterį bus sunku, „Porsche“ inžinieriams nebekils papildomų problemų dėl variklio talpinimo gale. Tiesa, nors hibridinis 911 jau yra testuojamas, visiškai elektrinio legendinio sportinio automobilio nesitikima pamatyti prieš 2030-uosius.