Rugsėjo pabaigoje „Porsche“ parodė naują „Mission R“ koncepciją. Tai – elektrinis lenktyninis automobilis, kuris neabejotinai rodo ir „Cayman“ bei „Boxster“ modelių ateitį. Tik kodėl artėjantys „Porsche“ sportiniai elektromobiliai išlaikys „variklio viduryje“ schemą?
„Porsche Mission R“ lenktyninio automobilio koncepcija © Gamintojo nuotrauka
„Porsche 718 Cayman“ ir „Boxster“ yra pakankamai ilgą istoriją turintys sportiniai automobiliai su varikliais viduryje. Tai – standartinė superautomobilių schema, kuri nusileido ir iki tokių sportinių automobilių kaip „Cayman“, „Alpine A110“, „Toyota MR2“. Variklis yra sunkiausias tradicinio automobilio mazgas, todėl jo talpinimas ratų bazėje, šiek tiek arčiau varančiųjų ratų yra gera mintis. Tačiau tai juk turi pasikeisti žengiant į elektromobilių amžių, tiesa?
Baterijos yra dar sunkesnės už vidaus degimo variklius. Be to, jos pasižymi moduline konstrukcija (elektromobilio bateriją sudaro celių blokai), todėl gali įgyti kone bet kokią formą. Elektromobilių baterijos dažniausiai įkurdinamos po automobilio grindimis. Tai leidžia išlaikyti žemą svorio centrą. Tai kodėl tuomet elektrinė „Porsche Cayman“ ir „Boxster“ pamaina savo baterijas nešios ten, kur kadaise buvo vidaus degimo variklis?
Žemas svorio centras tikrai padėtų ir sportiniams automobiliams. Tačiau sudėjus baterijas po grindimis tenka aukščiau montuoti kabiną. Pats automobilis įgyja aukštesnį siluetą. Sukraudama baterijas į elektromobilio centrą „Porsche“ pagerino jo aerodinamiką, o ir vairuotojo padėtis bus smagesnė. Be to, savo svorio pasiskirstymu naujasis „Cayman“ bus artimas senajam – tokia tąsa tarp modelių yra sunkiai pasiekiama pereinant prie elektromobilių.
Tiesa, nemanykite, kad „Porsche“ naudos seną 718 platformą ir tiesiog sudės baterijas į seną variklio skyrių. Bus kuriama nauja platforma ir joje numatyta baterijų vieta bus viduryje.
Beje, tai nėra originali „Porsche“ idėja. „Lotus Evija“ hiperautomobilio baterijos irgi bus viduryje, nors tai – irgi visiškai nauja platforma.