Vokietijos kompanija „Mahle“ kartu su baterijų gamintoju „Allotrope Energy“ kuria naują elektrinių mašinų įkrovimo sistemą. Naujos ličio-anglies baterijos skolinasi komponentus iš superkondensatorių pasaulio, kad būtų įkrautos greičiau. Inžinieriai tikisi, kad nauja sistema leis įkrauti elektromobilius per tokį laiką, per kurį papildomas benzininio automobilio bakas.
Ličio-jonų baterijos iš pradžių pasirodys mopeduose ir motoroleriuose, o paskui, galbūt, automobiliuose?
Gamintojo nuotrauka
Įkrovimo laikas ir nuvažiuojamas atstumas yra vieni iš elektromobilių plėtrą stabdančių faktorių. Žinoma, jie nėra tokie žymūs ir svarbūs kaip elektromobilių kaina, bet žmonės tiesiog nenori sėdėti įkrovimo stotelėse, kai jų burzgiančius automobilius vairuojantys draugai degalines palieka po 5 minučių. „Mahle“ neseniai pristatė labai pigų elektrinė variklį ir dabar nori tobulinti baterijas. Pirmiausia jos bus skirtos elektriniams mopedams, bet ateityje jose savo energiją saugos ir daug didesnės mašinos.
Ličio-anglies baterijos yra panašios į superkondensatorius. Anodas yra paimtas iš įprastų ličio jonų baterijų, o katodas – iš superkondensatorių. Šiuos elektrodus ličio-anglies baterijose skiria organinis elektrolitas. Šios baterijos, „Mahle“ bei „Allotrope Energy“ teigimu, pasižymi dideliu energijos tankiu ir itin greitu įkrovimu. Na, bent jau teoriškai – kol kas tokia baterija gali priimti tik 20 kW įkrovimo galią. Kita vertus, tai jau yra didelis pasiekimas, nes įprastai motorolerių ir mopedų baterijos taip greitai neįkraunamos.
Norite tikrai išpopuliarinti elektrines transporto priemones? Įdarbinkite jas. Inžinieriai sukūrė simuliaciją, kurioje 500 Wh (ne kWh) baterija būtų naudojama elektriniame mopede, kuris 25 km spinduliu pristatytų maistą. Naudodamas įprastas ličio jonų baterijas toks mopedas turėtų daryti reguliarias 30 minučių pertraukas. Ličio-anglies baterijos įkrovimo pertraukos laiką sutrumpintų iki 90 sekundžių.
Pabrėžtina tai, kad kol kas tai – tik simuliacijos. Bet ličio-anglies baterijos turi ir daugiau privalumų. Jose nėra retųjų metalų, todėl jos gali būti pigesnės. Be to, tokios baterijos yra visiškai perdirbamos. Galiausiai, inžinieriai teigia ličio-anglies baterijos yra žymiai saugesnės, nes jų perkaitimo tikimybė yra visai maža. Ir nors šiuo metu kalbama apie visai mažas baterijas dviratėms transporto priemonėms, maisto ir prekių pristatymo švarinimas yra labai svarbus.