Kai 2019 metais „Airbus“ sustabdė elektrinių miesto oro taksi kūrimą, atrodė, kad šis lėktuvų gamintojas ateities su mažais orlaiviais nebesieja. Tačiau, atrodo, „Airbus“ atsikvėpė ir sugrįžo.
„NextGen CityAirbus“ © „Airbus“ nuotrauka
Vertikaliai kylančius ir tupiančius elektrinius oro taksi kuria nemažas kompanijų būrys. Tai – nauja transporto priemonių klasė, kuri kada nors išaugs į didelį sektorių. Vos tik prasidės tokių oro taksi darbas, juos kuriančios bendrovės bus labai turtingos. Todėl į tai investuoja ir būrys automobilių gamintojų, ir nepriklausomos finansų kompanijos, ir lėktuvų gamintojai. Visokių koncepcijų ir prototipų jau matėme, bet daugelį jų sieja vienas bendras bruožas – nerealistiškai skambančios charakteristikos. „Airbus“ ką tik pristatyta „NextGen CityAirbus“ koncepcija neįmanomai didelių pažadų nedalina.
Tai – elektrinis vertikaliai kylantis orlaivis. Jo viduje susės ne 6 ar 8 keleiviai – ten yra tik 4 sėdynės. Maksimalus „NextGen CityAirbus“ greitis – tik 120 km/val. Nebijokite – atrodys, kad lekiate greitai, kai skrisite virš kamščių ir pastatų.
„NextGen CityAirbus“ iš viršaus šiek tiek primena paukštį
© „Airbus“ nuotrauka
„NextGen CityAirbus“ baterijos sveria 60 kg ir yra paremtos egzistuojančiomis, o ne ateities technologijomis. Maksimalus skrydžio nuotolis tarp įkrovimų – tik 80 km. Greičiausiai baterijos bus greitai keičiamos. Tačiau toks nuotolis nėra blogas – vienas iš pagrindinių „NextGen CityAirbus“ darbų bus skraidinti žmones į oro uostus ar kitas vietas mieste.
Galbūt „NextGen CityAirbus“ charakteristikos didelio įspūdžio ir nepalieka, tačiau šis vertikaliai kylantis ir tupiantis orlaivis visai greitai pasirodys danguje virš didžiausių miestų.
„Airbus“ planuoja, kad „NextGen CityAirbus“ pradės skraidyti jau 2023 metais. 2025 metais „NextGen CityAirbus“ jau bus visiškai sertifikuotas ir galės skraidinti keleivius. „Airbus“ neketina pradėti oro taksi verslo – „NextGen CityAirbus“ bus parduodamas kitoms kompanijoms.