JAV kompanija „Webtec“ parodė savo ypatingo lokomotyvo prototipą – ši mašina gali išvalyti ir taip pakankamai ekologišką geležinkelių sektorių.
„FLXdrive“ turi įspūdingą baterijų kiekį, bet naudoja ir dyzelinį variklį. Stopkadras
Iki šiol abejojama, kad baterijos ir elektrinės jėgainės tinka sunkiajam transportui. Ar sunkvežimiams ir autobusams vertėtų laukti vandenilio technologijų pagerėjimo? Bet jei baterijos tiks lomotyvams, tai turėtų tikti ir lengvesniam sunkiajam transportui.
Tai Pensilvanijoje įsikūrusi bendrovė „Webtec“ ir nori įrodyti. Tiesa, dyzelinio variklio visiškai atsisakyti neplanuojama, bet 18 tūkstančių ličio jonų baterijų celių leistų sumažinti traukinių kelionių degalų kaštus net 11 %. Tiek pat sumažėtų ir aplinkai kenksmingos emisijos. Geležinkelių transportas ir taip laikomas pakankamai žaliu, bet „Webtec“ norėtų jį pagerinti.
Naujas lokomotyvas „FLXdrive“ yra pirmasis įkraunamas baterijas naudojantis elektrinis lokomotyvas pasaulyje ir jis ką tik užbaigė pirmuosius sėkmingus bandymus Kalifornijoje. Jis įveikė beveik 21 tūkstančio kilometrų kelionę. 195 tonas sveriantis lokomotyvas turi 18 tūkstančių ličio jonų baterijų celių, kurių bendra talpa – 2,4 MWh, ir išvysto 4400 AG. Tačiau šios mašinos smegenys yra dar įspūdingesnės už kūną.
„FLXdrive“ turi dirbtiniu intelektu paremtą autopiloto sistemą. Jis gerai apgalvoja, kada lokomotyvui reikia paspausti, o kada – atsipalaiduoti. Lėtėdamas „FLXdrive“ susigrąžina dalį energijos į baterijas.
Antros kartos „FLXdrive“ turėtų pasirodyti jau 2023 metais. Jis turės 7 MWh bateriją ir galės nukirpkti emisijas ir degalų sąnaudas net 30 %. Tokie traukiniai jau artimiausiu metu pradės dirbti kasyklų geležinkeliuose – iš ten veš rūdą.
Geležinkeliai yra laikomi pakankamai švariais, ypač lyginant su likusiu transporto sektoriumi. JAV geležinkeliais riedantis transportas yra atsakingas tik už 2 % visų sektoriaus emisijų. Tačiau jei norime žengti link švaresnės ateities, turime pagerinti viską.