„Tesla“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Elonas Muskas konkurentų iš Amerikos ir Europos nesibaimina, tačiau iš Kinijos pusės jaučia realią grėsmę.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Elono Musko nuomone, Kinijos koncernai gerai tvarkosi su programiniais sprendimais ir greitai reaguoja į vartotojų poreikius. Dar Muskas pažymėjo, kad automobilių savininkai Kinijoje lengvai atsisako VDV transporto, tad, pasirengę plačiam elektromobilių diegimui.
„Kinijos vartotojams reikia automobilio, turinčio geresnes pasijungimo galimybes ir intelektualesnes funkcijas, todėl Kinijoje matome didelį prijungiamo ir visiškai autonomiško transporto poreikį. Labai gerbiu daugumą Kinijos gamintojų, siūlančių šias technologijas“, – pranešė Muskas kalboje internetu Kinijoje vykusiame Pasauliniame naujos energijos automobilių kongrese.
Apie tai, koks reikšmę Muskas teikia „Tesla“ verslui Kinijos, galima buvo spręsti ir pagal jo išorę pasisakymo metu – tai buvo nedažnai pasitaikantis atvejis, kai jis vilkėjo fraką, nors ir be peteliškės.
„Tesla“ vadovas pažymėjo, kad kai kurios Kinijos elektromobilių kompanijos tokios konkurencingos, kad jų programinė įranga gali varžytis su „Tesla“ technologiniais sprendimais.
„Būtent programinė įranga lems automobilių pramonės ateitį – nuo projektavimo iki gamybos, ir ypač bepiločių automobilių“, – mano Muskas.
Muskas atskirai kalbėjo apie duomenų saugumą. Apsaugotas ir konfidencialias sistemas jis pavadino „visos srities raidos kertiniais akmenimis“. „Tesla“ atstovas pareiškė, kad jo kompanija pasirengusi bendradarbiauti su visų šalių nacionaline valdžia, kad būtų užtikrintas intelektualių ir prie miesto infrastruktūros prijungtų automobilių duomenų saugumas.
Kaip pažymi „Bloomberg“, pamaloninantys Musko pareiškimai pasirodė reputacinių „Tesla“ problemų Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono šalyse fone. Šių metų kovą Kinijos reguliavimo tarnybos uždraudė „Tesla“ elektromobilių savininkams statyti savo mašinas greta strateginės reikšmės objektų, tarp kurių ir mokslo centrai, laboratorijos ir karinės bazės. Valdžia nusprendė, kad automobilių gamintojas renka duomenis apie automobilių savininkus ir perduoda juos JAV vyriausybei.
Be to, „Tesla“ elektromobiliai atsidūrė kelių avarijų tyrimo centre. Už vairo ar keleivio sėdynėje sėdėję įvykių dalyviai tvirtino, kad avarijas sukėlė autonominės „Tesla“ sistemos. Šie atvejai sukėlė naudotojų nepasitenkinimo audrą tinkle – „Tesla“ privalėjo atsiprašyti ir Kinijos reguliatoriams pažadėjo situaciją nuodugniai ištirti.
Be to, „Tesla“ sukūrė specialiai Kinijos rinkai skirtą, už duomenų apdorojimą ir atgalinį ryšį su vartotojais atsakantį padalinį – duomenys iš automobilių jau keletą mėnesių neperduodami už šalies ribų.
hightech.plus