„Continental“, „Futuricum“ ir DPD Vokietijoje atliko įdomų elektrinio sunkvežimio bandymą. Jis net 23 valandas uždaroje trasoje suko ratus, kad ištuštintų milžinišką savo bateriją. Rezultatas – įspūdingas tarp įkrovimų nuvažiuojamas atstumas.
„Futuricum Logistics 18E“ su 680 kWh baterija
Tai – šveicarų „Futuricum“ elektrifikuotas sunkvežimis, kurį siuntinių pristatymui naudoja DPD. Su „Continental“ pagalba, uždaroje trasoje du vairuotojai pasikeisdami atliko įdomų bandymą – elektrinis sunkvežimis praktiškai nesustodamas važiavo 23 valandas. Per jas įveikė 1099 km be jokių įkrovimų.
Vertindami šį rezultatą prisiminkite, kad šis e. sunkvežimis nebuvo sukurtas specialiai šiam bandymui. Tai – įprastas DPD darbo įrankis. Be to, 14 laipsnių Celsijaus temperatūra ir vėjas šiam bandymui nepadėjo.
Kaip buvo pasiektas toks įspūdingas tarp įkrovimų įveikiamas atstumas? Na, šis „Futuricum Logistics 18E“ uždaroje trasoje (vadinasi, be nuolatinio stabdymo ir bėgėjimosi) važiavo 50 km/val. greičiu. Važiuojant taip lėtai, oro pasipriešinimas nėra labai stiprus. Be to, jame nebuvo krovinio. Galiausiai, šis sunkvežimis turi net 680 kWh (naudinga talpa – 578 kWh) bateriją – su savimi jis vežasi dešimt kartų daugiau energijos nei vidutiniškas automobilis. „Futuricum“ teigia, kad maksimalus šio sunkvežimio įveikiamas atstumas – 760 km, nors realistiškai šis nuo gegužės dirbantis sunkvežimis vidutiniškai pasižymi 541 km ištverme tarp įkrovimų.
Tai galime pamiršti nerimą dėl sunkvežimių darbo ištvermės tarp įkrovimų? Na, ne visai. Tegul šis „Futuricum Logistics 18E“ buvo standartinis – jis vis tiek buvo tuščias.
Tuščias „Futuricum Logistics 18E“ sveria 15,5 tonų. Gamintojas teigia, kad šis sunkvežimis gali vežti 6,6 tonų krovinius. Sunkių baterijų neturintys sunkvežimiai gali vežti sunkesnius krovinius. Be to, jų energijos atsargos yra papildomos greičiau. Bet kuriuo atveju, tai yra didelis žingsnis pirmyn ir abejonių dėl elektrinių sunkvežimių ateities lieka vis mažiau.