Buvęs „Volkswagen“ ir „Apple“ kompanijų vadovas Johanas Jungwirthas yra tarp tų žmonių, kurie aktyviai domisi autonominių transporto priemonių ateitimi. Dabar jis dirba „Intel“ priklausančios bendrovės „Mobileye“ viceprezidentu, o naujausios jo išsakytos mintys internete sukėlė nemažai diskusijų. Jis tikisi, kad iki kitų metų Vokietijos keliuose pasirodys autonominio valdymo taksi automobiliai be vairuotojų.

„Mobileye“ vaizdo kamera valdomas sistemas tobulina pasitelkdama ir pritaikydama „Lidar“ technologijų gamintojo „Luminar“ paslaugas. Neseniai paaiškėjo ir tai, jog bendrovė jau turi leidimus Vokietijoje išbandyti 4 lygio autonomino transporto priemonių valdymo technologiją, kuri visuomenę ženkliai priartina prie galimybės savavaldes, be vairuotojo pagalbos važiuojančias, transporto priemones pasiūlyti plačiajai rinkai.
J. Jungwirthas tikisi, kad „robotaxi“ automobiliai įgys 4 lygio autonominio valdymo galimybes, o tai reiškia, kad automobiliai gali pradėti masiškai važiuoti be vairuotojo pagalbos, kažkada tarp 2022 ir 2025 metų. „Mobileye“ atstovas mano, kad būtent per tą laikotarpį Vokietijos teritorijoje 4 lygio autonominio vairavimo diegimas įgys didelį pagreitį.
„Mobileye“ viceprezidentas įsitikinęs, kad nuo 2024 arba 2025 metų 4 lygis bus siūlomas kaip standartinės įrangos dalis, aukščiausios klasės privačiuose automobiliuose, o technologija bus pasirinkta bei taikoma ir kituose automobilių pramonės segmentuose.
„Tuomet žmogus galės nuspręsti, ar pirkti automobilį su vairu, ar be jo“, – pridūrė J. Jungwirthas, kalbėdamas apie išmaniuosius automobilius, „Automotive News Europe“ surengtoje konferencijoje.
Atrodo, kad jo prognozė yra teisinga, atsižvelgiant į aukščiausios klasės automobilių gamintojų, kurie demonstruoja savo idėjas transporto priemonėms be vairo, skaičių. Naujausia tarp jų – „Audi Grandsphere“ koncepcija. Didelis prabangus sedanas turi galimybę virsti poilsio erdve, autonominio valdymo metu šios transporto priemonės vairas „pranyksta“, o vairuotojas gali atsipalaiduoti iki 60 laipsnių kampu atsilošiančiose sėdynėse ir mėgautis kelionės vaizdais arba kelionės metu atlikti įvairius kasdieninius darbus.
„Audi“ vadovai teigė ketinantys pradėti pardavinėti 4 autonominio valdymo lygio transporto priemones vartotojams iki 2026 metų. Ateityje pamatysime ar minėtieji autoniminiai automobiliai tikrai bus siūlomi su vairu, ar be jo.