Pasaulis vis labiau pasikliauja ličio jonų baterijomis. Jų gamybai naudojama daug įvairių medžiagų ir kai kurios iš jų yra laikomos kontraversiškomis. Štai kobalto gavyba yra siejama su žmogaus teisių pažeidimais ir žala aplinkai. Bet galbūt ateityje apsieisime be jo.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Kinų kompanija SVOLT pranešė sukūrusi pirmąją masinei gamybai paruoštą ličio jonų bateriją, kurioje nėra kobalto. Tai turėtų padėti sumažinti pasaulio, ypač elektromobilių sektoriaus, priklausomybę nuo šio pakankamai reto metalo. SVOLT iš dalies priklauso Kinijos automobilių gamintojui „Great Wall Motors“, todėl akivaizdu, kad naujos kobalto neturinčios baterijos bus pirmiausia skirtos elektromobiliams.
SVOLT pademonstravo savo naują 82,5 kWh bateriją, kuri vidutiniškam automobiliui leistų tarp įkrovimų nuvažiuoti apie 600 km. SVOLT teigimu, tai pirmoji kobalto neturinti ličio jonų baterija, pasiekusi serijinę gamybą. Tiesa, dar pernai panašią žinutę paskelbė ir „Tesla“, kuri teigė, kad kobaltas naujoms LFP baterijoms, montuojamoms į Kinijoje gaminamus „Model 3“, nėra būtinas. „Panasonic“ irgi teigė, kad ruošiasi kobalto neturinčių baterijų komercializavimui.
SVOLT teigia, kad naujosios baterijos išlaikė visus būtinus saugumo bandymus ir jau tuoj turėtų pasiekti elektromobilių gamyklas. Pirmiausia jos pasieks Kinijos kelius, bet tai nėra bloga žinia. Kinija yra milžiniška ir vis dar auganti elektromobilių rinka, todėl jos pagerinimas būtų labai geras žingsnis mūsų planetai.
Ir tai yra svarbiausia. Galbūt SVOLT nėra pirmoji kompanija, sukūrusi baterijas be kobalto. Galbūt ši garbė nepriklauso ir „Tesla“. Svarbu tai, kad baterijos tampa draugiškesnėmis aplinkai.
„Tesla“ anksčiau paskelbė, kad gali perdirbti 92 % senų baterijų medžiagų. Ateityje tuo turės susirūpinti visi automobilių gamintojai bei naujos bendrovės. Nes elektromobilių, kaip ir kitų mūsų mašinų, ateitis – metalo laužo sąvartynai. Ir būtų gerai, kad ekologiškumu besididžiuojantys elektromobiliai ir baigę darbą netaptų našta gamtai.