Švedijos elektrinių katerių gamintojas „Candela“ parodė naują savo inovaciją - šiame 50 kg sveriančiame modulyje yra du elektros varikliai, kurių tikriausiai niekada nereikės keisti.
„C-Pod“ © Gamintojo nuotrauka
Gamintojai įprastai numato, kiek laiko tarnaus jų pagamintas daiktas. Ypač, kai kalbama apie įrankius, pramoninę įrangą ar variklius. „Candela“ numatė savo naujo „C-Pod“ tarnavimo laiką – „beveik neribotas“.
Šis torpedą primenantis daiktas – tai dviejų elektros variklių modulis. Jo bendra galia – 50 kW. Jis sveria tik 50 kg ir prie vieno katerio galima montuoti porą tokių. „C-Pod“ priežiūros reikalaus tik kas maždaug 3000 valandų. Įprastam jūreiviui-mėgėjui, tai – metų metai be jokio serviso. „C-Pod“, kaip teigia kompanijos vadovas, tikriausiai pergyvens savo pirkėją ir jo vaikus.
„C-Pod“ veikia visiškai tyliai. Taip, teliūškuojantis vanduo visada skleis šiokį-tokį garsą. Bet „C-Pod“ neburzgia ir neturi ūžiančios transmisijos. Net ir vandens srautai bus stumiami tyliai, nes „C-Pod“ turi du kontrarotacinius sraigtus. Pora mažesnių sraigtų padeda kovoti ir su kavitacija.
Kaip „C-Pod“ gali būti toks ilgaamžis? Na, maži sraigtai saugos vienas kitą – kavitacija juos įprastai gadintų. Antra, „C-Pod“ neturi transmisijos, kuri sudiltų. Mažų variklių pora yra sumontuota tiesiai modulio korpuse. Be to, kadangi varikliai bus po vandeniu, jie bus efektyviai aušinami.
Tikriausiai pastebėjote, kad „C-Pod“ yra sparnuotas. Šie sparnai iškels laivą virš vandens, sumažindami trintį ir leisdami ne tokiam galingam laivui plaukti greičiau ir efektyviau. „Candela“ 12 vietų motorinė valtis su vienu „C-Pod“ pasiekia 56 km/val. greitį. 30 vietų keltas naudoja du „C-Pod“ modulius tokiam greičiui pasiekti.
Elektriniai pramoginiai laivai bus tylesni, patogesni ir reikalaus mažiau priežiūros. Lieka tikėtis, kad ir baterijos ir jų įkrovimas nesukels problemų.