Automobiliai ateityje privalės būti švaresni. Dėl to pereiname prie elektromobilių, net jei šis procesas ir nėra toks greitas. Tačiau tai, kas rūksta iš išmetimo sistemos, yra tik viena dėlionės detalė.
Pirmasis plienas, kurio gamybai nepanaudotas iškastinis kuras © SSAB
„Volvo“ ruošiasi gaminti elektrinius sunkvežimius, kurie į aplinką neišmes CO2. Bet to nepakanka – ir gamyba turi būti švari. Todėl dabar Švedijos plieno gamintojas SSAB pradeda gaminti naujos kartos plieną.
Plienas, kaip tikriausiai žinote, yra geležies ir anglies lydinys. Įprastai išgryninta geležies rūda į krosnį keliauja su anglimi, o iš kitos pusės išteka plienas. Ta lydymo krosnis tradiciškai irgi kūrenama anglimi, todėl galite įsivaizduoti, kad tas procesas nėra labai švarus aplinkai.
SSAB dabar pasitelkė hibridinį plieno gamybos metodą. Elektrinėje lydymo krosnyje geležis susijungia su klintimi. Procese dalyvauja ir vandenilis, kurio gamybai irgi nenaudojamas iškastinis kuras. Taigi, SSAB plienas yra pagaminamas visiškai nenaudojant jokio iškastinio kuro.
Aišku, gautas plienas kokybe nenusileidžia niekam – tai yra tas pats lydinys. Tačiau jis yra gerokai brangesnis, net turint omenyje, kad ir įprastas plienas per pastaruosius kelerius metus pabrango dvigubai. Gera žinia ta, kad plieno automobiliuose nėra tiek daug. Net jei plieno kaina staiga dar padvigubėtų, automobiliai būtų tik 1,5-3 tūkstančiais eurų brangesni.
„Volvo“ nori iki 2050-ųjų tapti visiškai klimatui nekenkenčiu automobilių gamintoju. SSAB masinę švaraus plieno gamybą pradės 2026 metais, o jau nuo 2046-ųjų nebegamins jokių produktų, kurie aplinkai kainuotų papildomą CO2.