Senos elektromobilių baterijos nėra šiukšlė. Jos gali būti perdirbtos ar pritaikytos kitiems energijos saugojimo sprendimams. Bet kaip jas išardyti? Dažnai tai daroma rankomis, bet tai – pakankamai pavojinga ir brangu.
„YouTube“ stopkadras
Elektromobilių baterijų ardymas yra pakankamai pavojingas darbas. Net ir senos baterijos turi pakankamai energijos, kad sužeistų žmogų. Be to, jose yra kenksmingų chemikalų. Galiausiai, baterijų konstrukcija apsunkina jų ardymą, nes skirtingos medžiagos persipina į kelių sluoksnių struktūras, o pačios baterijos gali būti labai skirtingos.
Dėl šių priežasčių elektromobilių gamintojai norėtų savo baterijas naudoti kiek įmanoma ilgiau. „Nissan“ nori naudoti senas „Leaf“ baterijas duomenų centruose ar atsinaujinančios energetikos projektuose, „Renault“ kuria namų baterijas. Nors gamintojai kalba apie perdirbimą, kol kas perdirbama tik nedidelė elektromobilių baterijų dalis.
Dabar JAV sukurta robotizuota baterijų ardymo sistema. Įkvėpimo ji sėmėsi iš kietųjų diskų perdirbimo cecho robotų, kurie dirbo su labai mažomis detalėmis. Naujasis robotas gali saugiai išardyti bateriją, net jei ji dar nėra visiškai iškrauta. Paprastai tariant, žmonėms tereikia išimti bateriją iš automobilio – nuo to momento darbą perima robotas, kuris išardo baterijų modulį ir pradeda atskirti jo dalis.
Robotas išardo baterijų modulius iki atskirų elementų. Kai žmogus išardo 12 modulių, robotas susitvarko su visu 100. Tai ne tik tausoja žmonių sveikatą ir taupo laiką, bet ir sumažins baterijų perdirbimo kainą.