Patikimas, laiko išbandymus atlaikęs pristatymo furgonas, gali būti labiausiai paplitusi paskutinės mylios pristatymo forma pasaulio miestuose, tačiau jo pirmaujančią poziciją dabar ginčija mažai tikėtinas, daug kam nuostabą keliantis konkurentas: kuklus elektrinis krovininis dviratis!
Krovininiai elektriniai dviračiai yra panašūs į daugumą elektrinių dviračių, nes jie turi pagalbinį variklį ir akumuliatorių, kurie padeda vairuotojui keliauti greičiau ir toliau. Tačiau, skirtingai nei dauguma elektrinių dviračių, krovininiai elektroniniai dviračiai turi ilgesnius, tvirtesnius rėmus, skirtus vežti žymiai didesnius krovinius ir kartais net papildomus keleivius.
Naujo, su šiomis transporto priemonėmis susijusio tyrimo metu nustatyta, kad miestuose elektriniai krovininiai dviračiai krovinius pristato ne 60% greičiau nei furgonai! Pastarieji, nors ir gali gabenti didesnį krovinių kiekį, yra daug mažiau veiksmingi ir naudingi pačioje krovinio pristatymo dalyje.
Atliktas tyrimas parodė, kad elektriniai krovininiai dviračiai mieste krovinius vidutiniškai galėjo pristatyti 10 kartų per valandą, o mikroautobusai užfiksavo tik 6 pristatymus per tą patį laiko tarpą. Pagrindinis veiksnys, nulėmęs tokį rezultatų skirtumą buvo didesnis vidutinis elektrinių dviračių pristatymo greitis. Jie galėjo naudotis dviračių takais ir taip išvengti eismo trikdžių, laukimo transporto priemonių eilėse, „kamščiuose“. Pristatymo furgonai neturi tokios prabangos, todėl galiausiai praleidžia daug daugiau laiko laukdami eismo sraute.
Tyrime taip pat nustatyta, kad krovininiai elektriniai dviračiai ne tik greičiau pristato krovinius, bet, be abejo, ir atlieka darbą daug švariau. Palyginti su dyzeliniais mikroautobusais, krovininiai elektroniniai dviračiai sumažina išmetamųjų teršalų kiekį net 90 %. Net lyginant su elektriniais mikroautobusais, krovininiai elektroniniai dviračiai išmetė 30 % mažiau teršalų.
Elektrinių krovininių dviračių greičio ir efektyvumo pranašumais pasinaudojo daugelis pramonės šakų. Šių transporto priemonių gamintojas „Tern“ neseniai susivienijo su „Dutch-X“, kad sujungtų pastarosios NYC pristatymo paslaugą su pirmųjų sunkiųjų elektrinių krovininių dviračių paslaugomis.
Trečiosios šalies logistikos kompanijos, tokios kaip UPS, „FedEx“ ir DHL, pasitelkė krovininius elektroninius dviračius, kad padidintų siuntų pristatymo miestuose greitį ir efektyvumą. Ligoninės naudoja krovininius elektroninius dviračius kaip mini greitosios pagalbos automobilius, kad greičiau pristatytų EMT (skubios medicininės pagalbos specialistus) ir jų gyvybę gelbstinčią pirmąją pagalbą į avarines vietas.
Krovininius elektrinius dviračius naudoja ir verslininkai, siekiantys jų pagalba aprūpinti ir užtikrinti sklandžią maisto sunkvežimių ir ledų furgonų mažesnėse, pigesnėse ir tvaresnėse platformose, veiklą.