Elektromobiliai dažnai kritikuojami dėl paslėptos taršos. Taip, jie neturi rūkstančių išmetimo sistemų, bet jų baterijos yra gaminamos iš retų metalų, o ir perdirbimas nėra tokia jau paprasta užduotis. Tačiau „Tesla“ nori tai pakeisti.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Tesla“, kaip teigia kompanijos vadovas Elonas Muskas, stengiasi pakeisti pasaulį. Švarus, modernus transportas visiems. Sukurti elektromobilį nėra taip sunku – juos žmonės kuria jau daugiau nei šimtą metų. Sukurti tokį elektromobilį, kuris neterštų aplinkos visą savo gyvenimo ciklą – jau visai kita užduotis.
Gerai prižiūrimas vidaus degimo variklis tarnaus kelis dešimtmečius. Jei jį galiausiai aplankys mirties angelas, jis bus perdirbtas – metalus mes perdirbame labai efektyviai. Tuo tarpu baterijos yra sudėtingi ir net pavojingi komponentai, kurių perdirbimas dažnai yra brangus ir neefektyvus. „Tesla“ jau kurį laiką bando patobulinti baterijų perdirbimo procesą, kad šis būtų švarus ir leistų susigrąžinti didžiąją dalį vertingų baterijų medžiagų.
Antroje 2020-ųjų pusėje savo gamykloje Nevadoje „Tesla“ įrengė naują baterijų perdirbimo cechą. Juo siekama uždaryti elektromobilių baterijų gyvavimo ciklą. Baterijos pagaminamos – naudojamos – perdirbamos – iš gautų medžiagų gaminamos naujos baterijos. Tokie cechai turėtų atsirasti ir kitose „Tesla“ baterijų gamyklose.
2020-aisiais „Tesla“ iš senų baterijų išgavo beveik 1200 tonų nikelio, 360 tonų vario ir 73 tonas kobalto. Svarbiausia tai, kad „Tesla“ baterijų perdirbimo procesas yra labai efektyvus – galima perdirbti net 92 % medžiagų. Tai tikriausiai nepadės sumažinti baterijų kainos, bet didėjant elektromobilių gamybos apimtims padės išvengti bent jau dalies su retųjų metalų kasyba susijusios taršos.