Remiantis naujais analitinės firmos „We Predict“ duomenimis, elektromobilių aptarnavimo kaštai yra kur kas didesni nei automobilių, turinčių benzininius variklius, tačiau taip pat teigiama, kad laikui bėgant atotrūkis stipriai mažėja. Įmonė „We Predict“ ištyrė daugiau nei 19 milijonų transporto priemonių 2016 – 2021 metų laikotarpiu.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Analitiniais tyrimais užsiimanti bendrovė teigia, kad po trijų mėnesių elektrinių automobilių aptarnavimas buvo apie 2,3 karto brangesnis nei vidaus degimo variklį turinčių transporto priemonių. Atnaujintais duomenis, šis rodiklis jau po vienerių metų elektromobilių aptarnavimo yra tik 1,6 karto brangesnis.
Pagrindiniai kaštų sumažėjimo veiksniai per tą devynių mėnesių laikotarpį. sudarantys 77 procentų kritimą, buvo sumažėjusios priežiūros išlaidos ir kiek sumažėjusios automobilių remonto išlaidos. Vis dėlto duomenys parodė, kad techninės priežiūros specialistai praleidžia dvigubai daugiau laiko diagnozuodami elektromobilių problemas, palyginti su benzininėmis transporto priemonėmis. Joms taisyti skiriama 1,5 karto daugiau laiko, o vidutinis šių specialistų darbo užmokestis buvo maždaug 30 proc. didesnis.
„We Predict“ viceprezidentė Renee Stephens teigė, kad problema iš dalies kyla dėl to, kad elektromobilių problemos vis dar yra gana naujos ir nepažįstamos daugeliui su automobiliais dirbančių technikų.
„Tai yra pramonės pradžia“, – tvirtino ji, kalbėdama su žiniasklaida. Verta pastebėti, kad didžioji dalis remonto darbų buvo susiję su EV skirtais specifiniais komponentais, tokiais kaip laidų ar įkrovimo problemos.
„We Predict“ taip pat atskleidžia, kad elektromobiliuose dažnai buvo pastebimos su transporto priemonės ratais susijusios problemos, kurias duomenų analizės įmonė priskyrė didesniam susidėvėjimui, gabenant didelių gabaritų baterijas ir bendrai sunkesnes transporto priemones.
Tarp visai neseniai pasirodžiusių didelio populiarumo elektromobilių, „We Predict“ nustatė, kad „Ford Motor Co.“ naujasis „Mustang Mach-E“ kūrinys pasirodė geriausiai. Per trijų mėnesių naudojimo periodą „Mach-E“ aptarnavimo išlaidos buvo 93 JAV doleriai. Šios buvo daug mažesnės nei artimiausio konkurento „Audi E-tron“, kurio išlaidos siekė apie 366 JAV dolerių, vienai transporto priemonei. „Porsche Taycan“ aptarnavimo darbų kaina siekė 667 JAV dolerių, o „Jaguar I-Pace“ net 834 JAV doleriai.
„We Predict“ įmonė taip pat pažadėjo apie pasidalinti dar vieno tyrimo duomenimis, kur bus apžvelgtos su EV eksploatacija susijusios išlaidos per trejus metus nuo transporto priemonės įsigijimo.