Kai kalbame apie logistiką, dažniausiai turime omenyje lėktuvus, laivus ir sunkvežimius, jungiančius didžiulius sandėlius ir gamyklas. Tačiau net ir didelės gamyklos viduje sureguliuoti komponentų ir užbaigtų produktų judėjimą nėra lengva. Štai didžiausias vidaus degimo variklių gamintojas pasaulyje turėjo pasitelkti įdomų inovatyvų sprendimą.
Nauji robotai buvo sukurti bendradarbiaujant su „Jungheinrich“ © „Audi“ nuotrauka
Gali būti, kad nežinojote, jog „Audi Hungaria“ (Vengrija) yra didžiausias vidaus degimo variklių gamintojas pasaulyje (na, bent jau pasak „Audi“ ir tikriausiai neskaičiuojant mažųjų, ne automobilinių variklių). Tačiau tai – centrinis variklių tiekėjas visai „Volkswagen“ grupei. Iš esmės, tai reiškia, kad neefektyvus darbas „Audi Hungaria“ gamykloje turėtų neigiamos įtakos visai „Volkswagen“ veiklai Europoje.
Ir būtent dėl to dabar „Audi Hungaria“ gamykloje dirba 6 autonominiai logistikos robotai, sukurti kartu su „Jungheinrich“. Šie robotai-vilkikai turi visas naujausias saugumo ir navigacijos technologijas, nes važinėja visai netoli žmonių. Aišku, maždaug vieno kilometro atstumas buvo suplanuotas iš anksto. Jame yra 57 stotelės – 50 iš jų yra visai greta surinkimo linijų. Vienas robotas gali gabenti net 5 tonas įvairių detalių, kurias paskirsto nustatytose vietose 2.0 l variklių surinkimo linijoje. Keliaudamas atgal robotas į centrinį logistikos mazgą nuveža pakavimo medžiagas.
Robotai yra valdomi lazerine navigacija. Lazeriai yra sumontuoti pačiame roboto korpuse. Jie atsispindi nuo roboto maršrute sumontuoti atspindinčių paviršių – lentynų, sienų, kolonų. Tai autonominei sistemai padeda geriau suprasti savo padėtį erdvėje ir išvengti kliūčių. Kaip supratote, jokių bėgių, grindyse paslėptų magnetų ar nieko panašaus čia nėra. Ir negali būti, nes ateityje maršrutas gali būti keičiamas ar plečiamas.
6 nauji autonominiai robotai „Audi Hungaria“ prisijungia prie įspūdingos 60 robotų grupės, kuri stipriai pagerina vidinių logistikos procesų efektyvumą. Tikėtina, kad ateityje autonominių robotų automobilių gamyklose tik daugės, bet jie dirbs kartu su žmonėmis, į jų darbo vietas pristatydami komponentus ir, jei reikės, įrankius.