Italija, kaip ir dauguma didžiųjų Europos valstybių, pamažu žengia į elektrinio transporto erą, ką puikiai įrodo beveik rekordiniai elektromobilių pardavimai birželio mėnesį. Įdomu tai, jog dėl to labiausiai kaltas bene pigiausias visavertis elektromobilis Europoje – „Dacia Spring“.
Italijos užsienietiškų automobilių gamintojų asociacijos UNRAE kas mėnesį pateikiami duomenys rodo, jog birželį šalyje buvo parduoti net 7025 nauji vien tik elektra varomi automobiliai – beveik 3 kartus daugiau, nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tai lėmė stipriai išaugusi naujų elektromobilių pasiūla ir palankios valstybės iniciatyvos. Pasižiūrėkime į šiuo metu Italijoje geriausiai parduodamų elektromobilių dešimtuką.
Kaip ir galima tikėtis, pirma topo vieta atiteko pasauliniam elektra varomų automobilių lyderiui „Tesla Model 3“, kurio per birželį buvo parduoti 984 vienetai. Jam įkandin seka vos per nago juodymą atsilikęs „Fiat 500e“ su 955 vienetais. Pastarojo sėkmė taip nudžiugino gamintoją, jog jis netgi pažadėjo daugiau negu dvigubai padidinti šio modelio gamybos apimtis.
Trečioje vietoje atsidūrė taip pat nedidelis italų mėgstamos ekonominės klasės „Renault Twingo ZE“, o paskui jį rikiuojasi tai, kam iš esmės ir galima padėkoti už šį rekordinį mėnesį – ką tik pradėtas pardavinėti „Dacia Spring“, užfiksavęs 618 vienetų rezultatą.
„Dacia Spring“ yra rumunų gamintojo bandymas demokratizuoti elektromobilių rinkai, žmonėms pasiūlant nė 20 000 eurų nekainuojantį modelį. Maža to, pasinaudojus Italijoje taikomomis subsidijomis, „Spring“ galima įsigyti už tik šiek tiek daugiau, nei 10 000 eurų siekiančią sumą. Žinoma, būsimiesiems pirkėjams tenka susitaikyti su skurdžiu interjeru, negausia įranga, vos 225 km nuvažiuojamu atstumu bei viso labo 125 km/h maksimaliu greičiu. Žinoma, tai atperka itin pigi eksploatacija.
Dešimtuke taip pat atsidūrė tokie elektromobiliai, kaip siauroms Italijos gatvėms tinkantis „Smart ForTwo“, „Volkswagen ID.3“, „Renault Zoe“, „Peugeot e–208/e–2008“ bei „Nissan Leaf“.
Labai panašu, jog šis kone rekordinis mėnuo yra tik pradžia. Rinką kas mėnesį išvystant vis naujiems ir prieinamesniems elektromobiliams ir vis daugiau pinigų išleidžiant jų reklamai, netruks ilgai, kada italai atsisveikins su vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais. Juo labiau, kai šioje šalyje įprasta pirkti nedideles transporto priemones, o valstybė dalija dideles subsidijas.