„Tesla“ neabejotinai yra vienas inovatyviausių automobilių gamintojų šiuo metu ir tai pasireiškia įvairiais būdais – pradedant internetine prekyba ir baigiant prenumeruojamomis savavaldžio vairavimo paslaugomis. Viena keistesnių to apraiškų – bendrovės nemeilė automobilių durų rankenėlėms. Panašu, jog netolimoje ateityje „Tesla“ šio, rodos, būtino komponento žada visiškai atsisakyti.
Ne per seniausiai „Tesla“ įkūrėjas ir dabartinis vadovas Elonas Muskas „Twitter“ pasidalino didelio atgarsio sulaukusia žinute, kad futuristinis bendrovės „Cybertruck“ modelis visiškai neturės durų rankenėlių. Neva automobilis savarankiškai atpažins žmogų ir jam atidarys dureles.
Tiesa, originalusis „Tesla Cybertruck“ prototipas, demonstruotas skandalingame pristatyme, kuriame kūju buvo išdaužtas jo langas, nesėkmingai bandant pavaizduoti jo atsparumą, durų rankenėles visgi turėjo. Turint galvoje įspūdingą šio modelio dizainą, durų rankenėlių atsisakymas paverstų jį dar futuristiškesniu ir greičiausiai šiek tiek prisidėtų prie geresnės aerodinamikos.
Nors toks sprendimas atrodo labai netikėtas, panagrinėję dar nelabai ilgą „Tesla“ istoriją suprastume, jog tai tebuvo laiko klausimas. Štai „Model S“ turėjo automatiškai iš durelių išvažiuojančias rankenėles, kurios nenaudojamos įvažiuodavo atgal ir dureles bei neišsikišdavo iš kėbulo. Tuo metu pigesnių „Model 3“ ir „Model Y“ rankenėlės taip pat yra viename lygyje su kėbulu, tačiau jas išstumti ir už jų truktelėti turi pats keleivis.
Kas suteikia pagrindo, jog Elono Musko žodžiai nėra dar vienas pagrindo neturintis pasvaičiojimas, yra „Model X“ modelyje komplektuojama automatinio durų atidarymo sistema. Vairuotojui su rakteliu priartėjus prie durelių, jos automatiškai atidaromos, o įsėdus ir paspaudus stabdžio pedalą – uždaromos. Kaip tai atrodo realybėje, galite matyti aukščiau prisegtame vaizdo įraše. Tiesa, „Model X“ durų rankenėles vis dėlto turi.
Kita vertus, nors „Tesla“ jau turi automatinio durų atidarymo sistemą, nereikalaujančią net ir menkiausio prisilietimo, tai kol kas veikia tik su vairuotojo durelėmis. Kol kas nėra aišku, kaip „Tesla“ žada identifikuoti, kada keleiviai tikrai nori lipti į automobilį ir ar tai nėra tik eiliniai praeiviai. Taip pat neaišku, kaip dureles reikėtų atidaryti išsikrovus elektromobilio baterijai žiemą, kadangi tokiai atidarymo sistemai neabejotinai būtų būtina elektros energija.
Na, bet turint galvoje „Tesla“ kūrybingumą galima tikėtis, jog šie klausimai tikrai bus išspręsti. Tiesa, tokiu atveju kyla klausimas, ko dar ši bendrovė žada atsisakyti? Galbūt vairo, nes naujasis „Model S“ vietoje jo teturi vairalazdę? Panašu, jog kompanijai ištobulinus savavaldžio vairavimo technologiją šis komponentas taps tokia pačia atgyvena, kaip ir durų rankenėlės.