Greitųjų paslaugų teikėja „DHL Express“ ir novatoriška tarptautinė elektrinių orlaivių gamintoja „Eviation“, šiandien perrašo aviacijos istoriją, kartu paskelbdamos, kad: „Deutsche Post DHL Group“ „Express“ padalinys – pirmoji pasaulyje įmonė, užsakiusi dvylika „Alice“ visiškai elektrinių orlaivių iš „Eviation“. Šiuo įsipareigojimu DHL siekia sukurti neprilygstamą elektrinį skubių siuntų „Express“ tinklą ir žengti pirmąjį žingsnį į tvarią aviacijos ateitį. „Eviation“ kompanijos orlaivis „Alice“ yra pirmas pasaulyje visiškai elektrinis orlaivis, leidžiantis oro transporto bendrovėms – tiek krovininiams, tiek keleiviniams – užtikrinti nulinę CO2 emisiją. „Eviation“ tikisi, kad „Alice“ elektrinį lėktuvą „DHL Express“ kompanijai pristatys 2024 m.
„Mes tvirtai tikime nulinės CO2 emisijos logistikos ateitimi“, – sako „DHL Express“ generalinis direktorius John Pearson. „Todėl mūsų investicijos visada atitinka tikslą – mažinti anglies dioksido išskyrimą. Siekiant kiekvieną logistikos operaciją padaryti švaresne, kiekvienos transporto rūšies elektrifikavimas atlieka lemiamą vaidmenį, o ir ateityje labai prisidės prie mūsų bendro tvarumo tikslo – nulinės anglies dioksido emisijos. „DHL Express“, įkurta 1969 m., dešimtmečius yra žinoma kaip aviacijos pramonės pradininkė. Mes radome geriausią partnerį „Eviation“, nes jie dalijasi mūsų tikslu, ir drauge žengsime į naują tvarios aviacijos erą “.
Visiškai elektrinį orlaivį „Alice“ gali valdyti vienas pilotas ir skraidinti 1200 kilogramų krovinių. Vienai skrydžio valandai įkrauti reikia iki 30 minučių, o maksimalus galimas nuotolis siekia iki 815 kilometrų (440 jūrmylių). „Alice“ gali veikti visose aplinkose, kuriose šiuo metu veikia stūmokliniai ir turbininiai orlaiviai. Pažangūs „Alice“ elektros varikliai turi mažiau judančių dalių, kad užtikrintų patikimumą ir sumažintų priežiūros išlaidas. Jo programinė įranga nuolat stebi skrydžio rezultatus, kad užtikrintų optimalų efektyvumą.
„Nuo pat pirmos dienos išsikėlėme griežtą tikslą – pakeisti aviacijos pramonę ir sukurti naują erą su elektriniais orlaiviais“, – sakė „Eviation“ generalinis direktorius Omeris Bar-Yohay. „Bendradarbiavimas su tokiomis kompanijomis kaip DHL, kuri yra tvaraus krovinių gabenimo lyderė, liudija, kad artėja elektros era. Šis pranešimas yra svarbus etapas mūsų siekyje pakeisti skrydžio ateitį visame pasaulyje“.
Orlaivis idealiai tinka tiekimo maršrutams ir reikalauja mažiau investicijų į stoties infrastruktūrą. „Alice“ gali būti įkrauta pakrovimo ir iškrovimo operacijų metu, taip užtikrinant greitą pristatymo laiką, išlaikant griežtą „DHL Express“ tvarkaraštį.
„Mano komplimentai„ Eviation“ už novatorišką visiškai elektrinio „Alice“ orlaivio kūrimą“, – sako Travisas Cobbas, „DHL Express“ pasaulinio tinklo operacijų ir aviacijos skyriaus vadovas. „Žinant „Alice“ galimybes ir pajėgumus, tai yra puikus tvarus sprendimas mūsų pasauliniam tinklui. Mūsų siekis yra iš esmės prisidėti mažinant anglies dioksido pėdsaką, o šie orlaivio ir technologijų pasiekimai padės gerokai sumažinti šį kiekį. Mums, mūsų klientams, o ir visai aviacijos pramonei tai yra labai svarbus žingsnis dekarbonizacijos kelyje“.
„Eviation“ sukūrė naują erą aviacijoje su visiškai elektriniais „Alice“ orlaiviais, kurie buvo specialiai sukurti taip, kad orlaivius būtų galima sukonfigūruoti kroviniams ar keleiviams transportuoti. Visiškai elektriniai „Eviation“ lėktuvai „Alice“ šiemet ruošiasi pirmam skrydžiui.
„Kai kitą kartą užsisakysite siuntą, patikrinkite, ar ji buvo pristatyta su nulinės CO2 emisijos orlaiviu, kaip kad DHL pristatinės ateityje“, – sakė „Eviation“ vykdomasis pirmininkas Roei Ganzarski. „Nuolat augant apsipirkimų skaičiui ir pristatymams pagal poreikį,„ Alice “leidžia DHL sukurti švarią, tylią ir nebrangią veiklą, kuri atvers daugiau galimybių bendruomenėms.
Anglies dioksido mažinimas DHL veikloje yra vienas iš pagrindinių 2021 m. pirmąjį ketvirtį paskelbto naujo DPDHL grupės tvarumo plano ramsčių. Iki 2030 m. grupė iš viso investuos 7 mlrd. eur. Lėšos visų pirma bus skirtos siuntų pristatymo parko elektrifikavimui, tvariam aviacijos kurui ir klimatui neutraliems pastatams. Siekdama nulinio išmetamųjų teršalų kiekio iki 2050 m. tikslo, kuris jau galioja ketverius metus, bendrovė įsipareigoja siekti ir naujų, ambicingų tarpinių tikslų. Pavyzdžiui, „Deutsche Post DHL Group“, vykdydama žinomą mokslu pagrįstų tikslų iniciatyvą (SBTi), yra įsipareigojusi iki 2030 m. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį pagal Paryžiaus klimato susitarimą.