„Tesla Cybertruck“ dar net nepasirodė keliuose, o jau yra vienas iš labiausiai aptarinėjamų naujų pikapų ir elektromobilių. Buvo kalbama, kad įspūdingai atrodantis ir nerūdijančiu plienu blizgantis kampuotas „Cybertruck“ kainuos nuo 40 tūkstančių dolerių. Tačiau dabar Muskas teigia, kad „Cybertruck“ kaina gali siekti ir milijoną. Kas nutiko?
© u/Kruzat (CC BY-SA 4.0) | commons.wikimedia.org
„Cybertruck“ – tai didelis elektrinis pikapas, kuris pirmuosius pirkėjus turėtų pasiekti dar šiemet. Tris variklius turintis automobilis tarp įkrovimų galės nuvažiuoti iki 750 km, o 100 km/val. pasieks per maždaug 3 sekundes (pigesnės versijos – lėčiau). O kur dar autopilotas, pravažumas, nedūžtantys stiklai, nesubraižomas kėbulas, maksimalus krovinys, integruoti lizdai ir kompresorius – „Cybertruck“ siūlo išties daug. Ir už labai žemą kainą. Realistiškai „Cybertruck“ kainuos 50-70 tūkstančių dolerių.
Arba milijoną. „Cybertruck“ ir vilkikas „Semi“ yra kuriami apie naujas 4680 standarto baterijas. Jos jiems yra tiesiog būtinos – sunkios mašinos be jų negalėtų pasiūlyti jau paskelbtų charakteristikų. Tačiau 4680 baterijų kūrimas ir paruošimas gamybai yra labai brangus procesas. Tai iš esmės reiškia, kad „Cybertruck“ gali būti pigus tik su sąlyga, kad „Tesla“ jų pagamins labai daug.
Elonas Muskas kompanijos ketvirčio aptarime teigė, kad „Cybertruck“ kaina gali pasiekti ir milijoną dolerių, jei gamyba nepasieks planuojamų apimčių. Tai reiškia, kad „Cybertruck“ arba vėluotų, arba būtų parduodami gamintojui patiriant didžiulius nuostolius, arba kainuos daugiau nei milijoną dolerių.
4680 baterijų gamyba Muskui kelia daug streso – jis pripažino, kad ir vidurnaktį sulaukia tiekėjų skambučių. Be to, „Tesla“, kaip ir likusi pramonės dalis, vis dar turi problemų su pasauliniu lustų trūkumu. „Semi“ keliuose turėjo pasirodyti šiemet, bet jau paskelbta, kad tai atidedama kitiems metams. Tuo tarpu „Cybertruck“, pasak Musko, vis tiek bus geriausias „Tesla“ gaminys, kuris stipriai skirsis nuo bet ko, ką siūlo kiti gamintojai.