Šiek tiek daugiau nei prieš mėnesį pristatyta galingiausia „Tesla Model S“ versija „Plaid“ sulaukė daugybės pozityvių atsiliepimų. Ekspertai negalėjo atsistebėti, kad toks sunkus automobilis iki 100 km/h gali įsibėgėti per vos 1,99s, o pirmieji šio modelio savininkai netruko įvertinti smarkiai pagerėjusios interjero medžiagų kokybės bei daugybės naujovių.
Visgi vienas pokytis nebuvo pasitiktas taip palankiai – ragų formos, lėktuvo vairalazdę primenantis vairas, pakrikštytas „Yoke“ pavadinimu, nemažos dalies apžvalgininkų buvo išdėtas į šuns dienas. Tačiau panašu, kad gamintojui tai nė motais.
Vienas „Twitter“ socialinio tinklo vartotojų, reaguodamas į MKBHD pasidalintą „Model S Plaid“ apžvalgą, „Tesla“ įkūrėjo ir generalinio direktoriaus Elono Musko paklausė ar bendrovė nežada pirkėjams siūlyti įprastos formos vairo opcijos. Į tai Muskas atsakė trumpai ir lakoniškai – ne. Vėliau sekė patvirtinimas, kad „Yoke“ nuo šiol bus montuojamas į visus naujus „Model S“ ir „Model X“ modelius.
Pagrindinė „Tesla“ oficialiai deklaruojama priežastis, kodėl buvo pasirinktas nukirstas viršutinės dalies neturintis vairas – geresnis priekinio vaizdo ir prietaisų skydelio matomumas. Nors toks sprendimas iš tiesų pasiteisina šiam tikslui, vairuotojai teigia susiduriantys su didesne problema. Važiuojant nedideliu greičiu ir atliekant staigius posūkius arba važiuojant slidžiu keliu, sugriebti vairą yra kur kas sunkiau dėl kone perpus mažesnio paviršiaus ploto.
Maža to, kadangi „Tesla“ nusprendė atsisakyti posūkių ir valytuvų svirtelių prie vairo, o vietoje jų ant vairo sumontavo lietimui jautrius mygtukus, besukant vairą labai dažnai netyčia aktyvuojami posūkiai arba valytuvai.
Įdomu tai, jog per pristatymą „Tesla“ visgi teigė siūlysianti įprastos formos vairo opciją komplektacijos sąraše tiems, kam „Yoke“ nebus prie širdies. Deja, panašu, jog Elonas Muskas atgal nesidairo ir nusprendė savo klientus prie šios naujovės pratinti prievarta.
Kita vertus, tai nereiškia, jog „Yoke“ negalintiems pakęsti „Model S“ ir „X“ savininkams viskas prarasta. Turint galvoje šių automobilių populiarumą, beveik neabejojama, jog problemą išsprendžiantį sprendimą netrukus pasiūlys trečiųjų šalių gamintojai.