Jei prieš keletą metų net ir automobilių entuziastų gretose buvo daug abejojančių elektromobilių ateitimi, tai pastaraisiais mėnesiais daugelis skeptikų, rodos, susitaikė su šia mintimi ir visas abejones padėjo į šalį. Tai padaryti padėjo ne tik į astronomines aukštumas šovusi „Tesla“ sėkmė, bet ir senųjų pramonės milžinų pareiškimai, jog maždaug po 10 metų nuo jų konvejerių dyzelinu ir benzinu varomi ratuočiai nebenuriedės. Tai prieš kurį laiką paskelbė „Audi“, „Volkswagen“, „Volvo“, „Jaguar“, o vakar prie jų prisijungė ir legendinis „Mercedes–Benz“.
Šią naujieną vakar pranešė pati vokiečių bendrovė, o ją pakomentavo ir pats „Daimler AG“ bei „Mercedes–Benz AG“ generalinis direktorius Ola Källenius:
„Perėjimas prie elektrinių automobilių įgauna pagreitį – ypač prabangos segmente, kuriam „Mercedes–Benz“ ir priklauso. Lūžio taškas artėja ir mes būsime pasiruošę, kai rinka taps visiškai elektrinė šio dešimtmečio pabaigoje. Šis žingsnis reiškia gilų kapitalo perskirstymą – vykdydami šią spartesnę transformaciją, išsaugant mūsų pelningumo tikslus, užtikrinsime ilgalaikę „Mercedes–Benz“ sėkmę. Kadangi mūsų darbuotojai yra aukštos kvalifikacijos ir motyvuoti, esu įsitikinęs, jog mums seksis šioje naujoje ir įdomioje eroje.“
Siekdama kaip įmanoma greičiau priartėti prie užsibrėžto tikslo, „Mercedes–Benz“ paskelbė kurianti tris naujas visiškai elektrines platformas, kurios bus pristatytos jau 2025 metais. Gamintojas tikisi, kad jomis paremti elektromobiliai antroje šio dešimtmečio pusėje padės galutinai iš rinkos išstumti automobilius su vidaus degimo varikliais.
Natūralu, jog šios naujienos kai kurių „Mercedes–Benz“ fanų nebuvo pasitiktos labai palankiai. Gerbėjai liūdi, jog po kelerių metų dienos šviesos neišvys burzgiantys Gelikai (taip liaudyje vadinami „G“ klasės visureigiai) ir riaumojantys „AMG“ sportiniai sedanai bei kupė modeliai.
Kita vertus, toks žingsnis, kaip ir teigia kompanijos vadovas, yra visiškai logiškas. Delsdama su savo elektrifikacijos planais, „Mercedes–Benz“ rizikuoja ne tik savo pozicijas prarasti pagrindiniams savo konkurentams, bet ir armijai naujų elektromobilių gamintojų, kurie vis drąsiau žengia į prabangos segmentą.