Šiais laikais jau nieko nebestebina, kad kiekvieną mėnesį nemažą mūsų banko sąskaitos kąsnį atsiriekia įvairios elektroninės paslaugos, tokios kaip „Spotify“, „Netflix“ ar „YouTube Premium“. Vis dėlto faktas, kad nemažą sumą kiekvieną mėnesį mokėti teks ir tam tikrų modernių automobilių savininkams, greičiausiai padarytų įspūdį ne vienam tautiečiui. Būtent tai gresia „Tesla“ vairuotojams.
„Tesla“ prieš keletą dienų oficialiai pristatė Visiško autonominio vairavimo (FSD) prenumeratos paketą, kuris JAV kainuos net 199 dolerius per mėnesį. Ši naujovė siūloma kaip alternatyva FSD įsigijimui, kuris kainuoja net 10 000 dolerių.
Turbūt kyla natūralus klausimas – tai ką gi gauname už tokią milžinišką sumą? Gali būti, jog automobilistų galvoje perbėgo įvairūs techniniai patobulinimai, tokie kaip „Tesla“ aprūpinimas papildomomis kameromis, radarais ar dar kokiais prietaisais. Deja, taip manantieji smarkiai klysta.
Mokantiems šimtus ar tūkstančius dolerių „Tesla“ savininkams aktyvuojamos viso labo pažangios programinės įrangos galimybės – visą autonominiam vairavimui reikalingą techninę įrangą (specialias kameras ir galingą informaciją apdorojantį kompiuterį) turi net ir pigiausi nauji gamintojo modeliai. Net neabejojama, jog bendrovė tokią pinigų uždirbimo strategiją ruošė jau seniai, ieškodama būdų užsitikrinti stabilias įplaukas iš vartotojo net ir po automobilio pardavimo.
Na gerai, grįžkime prie reikalo. Pasirinkus FSD prenumeratą, automobilyje aktyvuojamos štai tokios funkcijos:
- Pagal navigaciją vairuojantis autopilotas;
- Automatinis persirikiavimas;
- Automatinis parkavimas, išlipus iš automobilio;
- Galimybė automobiliui lėtai privažiuoti prie jūsų, kai esate prekybos centro aikštelėje ar kitoje panašioje vietoje (angl. Summon);
- Visiško autonominio vairavimo algoritmai;
- Savarankiškas automobilio reagavimas į šviesoforo signalus ir Stop ženklus.
Šiek tiek geriau pasijusti turėtų tie, kurie kažkada pirkdami savąjį „Tesla“ įsigijo Patobulinto autopiloto funkcionalumą – jiems prenumerata kainuos 99 dolerius per mėnesį.
Taip pat svarbu paminėti, jog užsisakyti paslaugą gali tik naujesnių „Tesla“ automobilių, kuriuose sumontuotas trečios kartos FSD kompiuteris (HW3) – didesnė jo galia būtina, norint apdoroti autonominiam vairavimui reikalingus informacijos kiekius.
Visgi išeitis yra ir šiuo atveju. Senesnių šios markės automobilių turėtojai gali sumokėti 1500 dolerių už kompiuterio pakeitimą naujesniu ir vėliau užsisakyti FSD prenumeratą.
Panašu, jog tokį verslo modelį ateityje pradės taikyti ir daugiau gamintojų, kadangi jiems bus gyvybiškai svarbu kompensuoti prarastas pajamas iš automobilių aptarnavimo ir remonto – rinką užvaldysiantiems elektromobiliams nebereikės keisti nei alyvos, nei variklio grandinių, nei daugumos kitų besidėvinčių elementų.