Naujausias „Ford“ elektromobilis – „Mustang Mach-E“ – turės jam skirtą eilutę Gineso rekordų knygoje po to, kai važiuojant šiuo elektriniu automobiliu ilgiausiu keliu Didžiojoje Britanijoje – nuo Džono O’Groutso (John O’Groats) iki Lands Endo (Land’s End) – buvo pademonstruotas neįtikėtinas jo efektyvumas.
Remiantis patvirtintais duomenimis, už mažiausias energijos sąnaudas apdovanotas „Ford Mustang Mach-E“ riedėjo sunaudodamas 1 kWh didesniam nei 10,46 km atstumui (6,54 mylios su 1 kWh arba 9,56 kWh / 100 km). Šis rekordas pasiektas šių metų liepos 3–4 dienomis.
Kadangi naudotojui prieinama elektromobilio baterijos talpa siekia 88 kWh, toks našumas leido peržengti 800 km ribą. O tai reiškia daugiau nei 190 km, pridėtų prie oficialaus „Ford Mustang Mach-E“ įveikiamo atstumo – 610 km. Kartu toks efektyvumas leido įamžinti elektromobilio vardą Gineso rekordų knygoje ir nubrėžti naują elektromobiliu pasiektą ribą.
Rekordinės kelionės ilgiausiu Didžiosios Britanijos keliu metu elektromobilio baterija buvo įkraunama mažiau nei 45 min. Išsukus iš Džono O’Groutso (Škotija) su visiškai įkrauta baterija, 1 352 km kelionei iki Lands Endo, prireikė tik dviejų sustojimų: kartą buvo sustota Vigano (Wigan) mieste Šiaurės Vakarų Anglijoje, o antrą – įkrovos stotelėje Kuljomptone (Cullompton), Devone.
„Ford Mustang Mach-E“ komanda užsibrėžė nustatyti naują „kilometrų su galonu degalų“ standartą elektriniams automobiliams, kad padėtų žmonėms atsikratyti nerimo ir baimių dėl nuvažiuojamo atstumo. Lengvai įveiktas atstumas nuo vieno Didžiosios Britanijos krašto iki kito su trumpais stabtelėjimais baterijai įkrauti įrodo, jog „Mustang Mach-E“ tobulai tinka kasdienėms išvykoms. Leidžiantis į ilgesnes keliones, ekspertai pataria sustoti mažiausiai 15 minučių pailsėti. Vadovaujantis tokiomis saugumo rekomendacijomis, tam, kad atsikvėptų, vairuotojas privalo stabdyti savo elektromobilį dažniau, nei to reikalauja baterija.
Įamžinti pasaulio rekordą padėjęs Paulas Cliftonas, BBC transporto rubrikos korespondentas, ir bendrakeleiviai Fergalas McGrathas bei Kevinas Bookeris, kuriems jau priklauso ekonomiškumo rekordai važiuojant su benzininiais ir dyzeliniais automobiliais, sakė: „Šis rekordas – akivaizdus įrodymas, kad dabar elektriniai automobiliai tinka visiems gyvenimo atvejams, ne tik trumpoms išvykoms mieste iki darbo ar parduotuvių, arba kaip antra šeimos transporto priemonė. Jie tinkami ir ilgoms kelionėms užmiestyje, mes tai įrodėme šiuo elektromobiliu.“
Rekordą pasiekę ekspertai pabrėžė, jog „Ford Mustang Mach-E“ nuvažiuojamas atstumas ir efektyvumas paverčia jį kasdieniu automobiliu, leidžiančiu vykti į nenuspėjamas keliones. Jie pasidalijo ir savo patirtimi, kai po visą dieną trukusių bandymų, kurių metu buvo įveikta daugiau nei 400 km, elektromobilio baterijoje buvo likę dar 45 proc. energijos kelionei atgal. Greito įkrovimo galimybė, suteikianti šansą įkrauti užpakaliniais ratais varomo „Ford Mustang Mach-E“ bateriją įkrauti 150 kW galia, padėjo pasiekti rekordą, mat per 10 įkrovos minučių nuvažiuojamas atstumas išauga 117 km.
„Ford“ vardu atsiimdamas Gineso rekordų knygos apdovanojimą, Timas Nicklinas, „Ford“ Didžiosios Britanijos elektrifikacijos vadovas, pabrėžė, jog „Mustang Mach-E“ efektyvumas leido sumažinti įkrovos poreikį riedant ilgiausiu šalies keliu ir įrodė, kad šis automobilis keičia nusistovėjusias žaidimo taisykles.
Remiantis „Ford“ leidinio „Go Electric“ apklausa, vartotojai įsivaizduoja, jog vidutinis elektromobiliu viena įkrova nukeliaujamas atstumas yra mažesnis nei 240 km. Jeigu „Mach-E“ profesionalų rankose gali įveikti triskart didesnį nuotolį, reiškia, šis modelis lengvai gali nuvažiuoti oficialiai deklaruojamą atstumą ir padėti atsikratyti visų ankstesnių nuostatų dėl galimų kilometrų“, – tikino T. Nicklinas.