„Crowley Maritime“ statys elektrinį laivą-vilkiką, kuris dirbs San Diege ir turės įspūdingos talpos baterijas.
„eWolf“ © Statytojo nuotrauka
„eWolf“, kaip šis laivas bus vadinamas, dirbs tą patį darbą kaip ir kiti vilkikai – jis padės didesniems laivams manevruoti. Didieji laivai nėra labai manevringi. Be to, vairininkas negali matyti žemai už borto likusių prieplaukų ar kitų laivų. Todėl vilkikų darbas prieplaukose ir uostuose yra labai svarbus. Įprastai vilkikai degina tą patį kurą kaip ir laivai – mazutą ar dyzeliną. Tačiau ateitis juk negali būti tokia.
Po „eWolf“ deniu bus 6,2 MWh baterijų. 6200 kWh baterijų – kaip 62 gerų elektromobilių. Be to, „eWolf“ bus šiek tiek stipresnis už kitus vidutinio dydžio vilkikus – taip yra dėl didesnio elektrinių variklių sukimo momento.
„eWolf“ turės didelį baterijų skyrių su gaisro slopinimo įranga
© Statytojo nuotrauka
„eWolf“ bus 25 metrų ilgio, turės du 2100 kW variklius. Dėl baterijų svorio didelių problemų nebus, mat vilkikai ir taip naudoja vandens balastą stabilumui. Na, o kiek laiko „eWolf“ galės dirbti tarp įkrovimų, kol kas neatskleidžiama – tai labai priklauso nuo darbo pobūdžio.
„eWolf“ pradės darbą jau 2023 metais. Laivo statybos iš tikrųjų nebus labai sudėtingos, nes jo konstrukcija, neskaitant variklių skyriaus, nedaug skirsis nuo kitų tokio dydžio vilkikų. Tikimasi, kad „eWolf“ padės įsitikinti mažesnių elektrinių laivų veiksmingumu ir technologinėmis galimybėmis.
Laivai-vilkikai, žinoma, nėra labai didelė aplinkosaugos problema, lyginant su visa laivybos pramone. Tačiau pradėti švarintis reikia nuo mažesnių laivų. Be to, elektriniai vilkikai ateityje gali padėti sumažinti vietinę taršą prie uostų – tiek oro, tiek akustinę.