Indijoje, šalyje, kurioje užregistruotas antras pagal dydį pasaulyje COVID-19 atvejų skaičius, ligoninės pradėjo naudoti robotus. Jų pagalba palengvinamas pacientų su jų artimaisiais bei gydytojais bendravimas, slaugos darbuotojų kasdienybė.
Atlieka įprastas užduotis
Bangalore įsikūrusi bendrovė „Invento Robotics“ sukūrė tris robotus, kurie atlieka įvairias užduotis – nuo paviršių dezinfekavimo iki atsakymų į pacientų klausimus ir vaizdo konsultacijų su gydytojais.
Iš aštuonių bendrovės iki šiol įdiegtų robotų populiariausias modelis yra Mitra, kuris hindi kalba reiškia „draugas“ ir kainuoja apie 10 000 JAV dolerių. Naudodamas veido atpažinimo technologiją, robotas gali prisiminti pacientų, su kuriais bendravo, vardus ir veidus, taip pat savarankiškai vaikščioti po ligoninę ir padėti pacientams susisiekti su šeimos nariais ir gydytojais per kameras ir prie krūtinės pritvirtintą vaizdo ekraną.
„Robotas Mitra taip pat gali būti slaugytojos ar gydytojo asistentas, matuoti rodmenis ir gyvybines funkcijas, priminti apie vaistus“, – CNN pasakojo „Invento Robotics“ generalinis direktorius Balajis Viswanathanas.
Jis sako, kad į žmogų panašus robotas bendrauja su pacientais ir įgyja jų pasitikėjimą. „Galbūt skamba ironiškai, bet mes naudojame robotus tam, kad į ligonines įneštume žmogiškumo.“
B. Viswanathanas sako, kad „Invento“ naudoja „geriausią savo klasėje apsaugą“, skirtą vaizdo kanalams tarp gydytojų, pacientų ir jų šeimų. Nuodugnioms telemedicinos konsultacijoms aplink robotą pastatoma kabina, kad pacientams būtų užtikrintas privatumas.