„SpaceX“ yra garsiausia privati astronautikos kompanija, bet tikrai ne vienintelė. „United Launch Alliance“ (ULA) kompanijos vadovas Tory'is Bruno ką tik pakvietė Eloną Muską pasižiūrėti į kuriamą „Vulcan Centaur“. Muskas kvietimą priėmė ir pažadėjo atsivežti kelis atsarginius raketų variklius.
„Vulcan Centaur“ © ULA
Žinoma, tai buvo tik pokštas. Muskas taip nedarytų, o „Vulcan Centaur“ net ir labai norint negalėtų naudoti „SpaceX“ variklių. Bruno paaiškino, kad raketos kuriamos kartu su varikliais ir „Vulcan Centaur“, kuriama nuo 2014 metų, nebuvo planuojama su „SpaceX“ varikliais.
Bruno padėkojo už juokais išsakytą pasiūlymą ir priminė, kad „SpaceX“ pačiai reikia labai daug variklių – „Super Heavy“ naudos tikriausiai apie 30 „Raptor“ variklių. Tiesa, draugiškas ir lengvas pokalbis tik primena, kad ULA ir „SpaceX“ nėra draugai.
NASA naujai misijai į Mėnulį pasirinko „SpaceX“. ULA (tiksliau, kompanijos raketų gamintojas „Dynetics“) bei „Blue Origin“ užprotestavo šį sprendimą – ir šios kompanijos nori tokio pelningo užsakymo. Tačiau NASA gerai pažįsta „SpaceX“ ir Elono Musko kompanija turi labai teigiamą reputaciją.
„Vulcan Centaur“ – tai dviejų lygių raketa, kuriama kaip natūrali „Atlas V“ ir „Delta IV“ evoliucijos grandis. Tiesa, su senosiomis raketomis „Vulcan Centaur“ turės mažai ką bendro. Į žemąją Žemės orbitą „Vulcan Centaur“ galės iškelti apie 24 tonas sveriančius krovinius, aukščiau – 7 tonas. „Vulcan Centaur“ dirbs JAV Kosmoso pajėgoms ir įvairioms žvalgybos tarnyboms. Tikimasi, kad pirmam skrydžiui „Vulcan Centaur“ pakils kitais metais.
Elonas Muskas anksčiau buvo kritikuojamas dėl nenoro bendradarbiauti su kitomis privačiomis erdvėlaivių kūrimo kompanijomis. Jei jo tikslas tikrai yra žmonijos pažanga, ar verta turėti tikrų konkurentų? Bet „SpaceX“ yra verslas ir kompanija turi augti, kad išgyventų.