Net jei neturite elektromobilio tikrai žinote, kur yra viena-kita įkrovimo stotelė. Bet ar įsivaizduojate, kur papildytumėte savo vandenilinio automobilio bakus? Tokių vietų praktiškai nėra. Tačiau „Toyota“ mano, kad ateityje tai tikrai pasikeis.
Žalieji „Toyota“ modeliai. Gamintojo nuotrauka
„Toyota“ neseniai dalyvavo 24 valandų lenktynėse su vandeniliu varoma „Corolla“. Ji neturi vandenilio kuro elemento – ji turi trijų cilindrų vidaus degimo variklį. Ir taip, tas automobilis nevažiavo nei pusės tų 24 valandų (kalti gedimai ir kuro papildymai), bet „Toyota“ vadovas Akio Toyoda mano, kad taip pats principas vis tiek buvo įrodytas.
Dabar projekto vyriausiasis inžinierius Naoyuki Sakamoto prasitarė, kad vandenilinė „Toyota Corolla“ nėra tik vadovo žaislas. Tai – bandymų įrankis. Mat po šio automobilio kapotu – menkai modifikuotas „GR Yaris“ variklis. Tai nėra kažkokia ypatingai sudėtinga technologija. Sakamoto teigia, kad lenktynių programa padės ištestuoti vandenilį deginančius vidaus degimo variklius ir nuspręsti, kaip jie gali būti pritaikyti keliais važiuojančiam transportui.
Tik kam to reikia? Kuro elementai, kokius „Toyota“ tikrai moka gaminti, vandenilį energija verčia efektyviau. Mat vidaus degimo variklis didelę dalį kuro paverčia karščiu.
Vidaus degimo variklis yra pigesnis ir „Toyota“ jų jau gamina nemažai. Tai būtų pakankamai greitas ir neskausmingas būdas pasiekti neutralumą CO2 emisijų atžvilgiu. Be to, tai leistų padidinti vandenilinių automobilių skaičių kelyje, o tai galbūt užkurtų tą niekaip neprasidedančią vandenilio infrastruktūros plėtrą.
Iš tikrųjų, nemažai kompanijų kuria pavienius vandenilinius prototipus. Viena prancūzų kompanija pristatė ir vandenilinę sunkvežimių platformą. Bet kas turi pasirodyti pirmiau – vandenilio kolonėlės ar mašinos? Nes vieno nebuvimas stabdo kitą, kol elektromobilių mūsų gatvėse daugėja labai greitai.