Apie tai, jog vidaus degimo variklių era eina į pabaigą, kalbama jau ne vienerius metus. Tiesa, nepaisant įspūdingos „Tesla“ sėkmės ir daugėjančių elektromobilių Lietuvos gatvėse, daugeliui mūsų tautiečių šios žinios atrodė tolimos ir jų neliečiančios. Vis dėlto panašu, jog susirūpinti visgi teks – lietuvių pamėgta „Audi“ markė paskelbė 2033 metais pagaminsianti paskutinį vidaus degimo variklį, o nuo 2026 metų leisianti vien tik elektromobilius.
Tokios žinios neturėtų pernelyg stebinti, nes, rodos, praktiškai visi senieji automobilių pramonės atstovai sutinka, kad elektromobiliai yra transporto ateitis. Na, nebent išskyrus „Toyota“, kuri lyg koks pamišėlis kliedi apie hibridų konkurencingumą.
Kitaip nei „Tesla“ ir keli kiti tik elektromobilius kuriantys startuoliai, senieji pramonės milžinai negali per vieną dieną aukštyn kojomis apversti savo veiklos ir pereiti vien tik prie elektromobilių gamybos, kadangi tai akimirksniu sužlugdytų verslą.
Kita vertus, visi jie sutinka, jog ateitis priklauso elektromobiliams, todėl atsakingai kuria planus, kaip pamažu atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais. „Volvo“ tai ruošiasi padaryti 2030 metais, o „GM“ koncernas – 2035 metais.
Vakar Berlyne vykusioje konferencijoje „Audi“ generalinis direktorius Markus Duesmann paskelbė dvi svarbias žinutes. Pirma – nuo 2026 metų tarptautinėje rinkoje „Audi“ pristatys vien tik visiškai elektra varomus modelius. Antra – 2033 metais nuo legendinis bavarų gamintojo konvejerio nuslinks paskutiniai vidaus degimo varikliai.
Nors 12 metų atrodo kaip palyginus trumpas laikotarpis, matant, kokiais tempais elektrifikacija vyksta pažengusiose šalyse, kyla klausimas, ar „Audi“ ne per optimistiškai tikisi vidaus degimo variklius gaminti tokį ilgą laiką. Tuo metu sprendimas po 5 metų leisti vien tik elektromobilius atrodo labai logiškas ir pamatuotas – analitikai skaičiuoja, kad per ateinančius 3–4 metus rinką pasieks net 100 pažangių visiškai elektrinių automobilių modelių.