Automobiliai nėra vienintelės mašinos, naudojančios vidaus degimo variklius. Jei tikrai norime švarios elektrinės ateities, reikės elektrifikuoti ir sunkvežimius, kalnakasybos ir statybų techniką. Bet kaip tai padaryti, kai šios mašinos privalo dirbti ir negali ilgai stovėti, kol bus įkrautos?
„Honda“ ir „Komatsu“ elektrifikuos mažą ekskavatorių. Gamintojo nuotrauka
Asmeniniai automobiliai daugiau stovi nei važiuoja. Savo automobilį galite įkrauti per naktį. Net jei ilgesnėje kelionėje reikės sustoti valandai, tai nebus didelė problema – tuo pačiu pavalgysite ir ištiesite kojas. Net ir tolimųjų reisų sunkvežimiai daug stovi, kol ilsisi jų vairuotojai. O štai statybų technika dirba labai daug ir sunaudoja daug energijos.
Ekskavatorius negali kas valandą sustoti 1-2 valandoms. Jis privalo dirbti, kad operatoriams grąžintų investuotus pinigus. Be to, sunkioji technika negali lengvai nuvažiuoti iki aukštos galios įkrovimo stotelės. Tai kaip elektrifikuosime pačias didžiausias mašinas?
Na, verta pradėti nuo mažesnių jų giminaičių. „Honda“ ir „Komatsu“ kuria elektrinį ekskavatorių, kuris prie įkrovimo stotelių nestovės.
„Honda Mobile Power Pack“ baterijos. Gamintojo nuotrauka |
---|
Modifikuotas „Komatsu PC01“ naudos „Honda Mobile Power Pack“ baterijas. Jos yra keičiamos ir įkraunamos toliau nuo ekskavatoriaus.
Žinoma, „Honda Mobile Power Pack“ baterijos yra mažos, gerokai per mažos didesniems ekskavatoriams , bet ši idėja gali būti padidinta. Kada nors specialios mašinos tiesiai statybų aikštelėje ar karjere keis ekskavatorių baterijas, kad jos galėtų būti įkrautos toliau nuo mašinos. Tai leis užtikrinti nenutrūkstamą darbą.
Elektrifikuotas „Komatsu PC01“ turėtų pasirodyti prieš 2022-ųjų balandį. Tai – labai mažas ekskavatorius, bet jo elektrifikavimas turi daug privalumų.
Kompaktiški ekskavatoriai dažnai dirba patalpose ir arti žmonių – elektrinė mašina nesukurs pavojingos vietinės taršos problemos. Be to, elektrinis ekskavatorius veiks tyliau, todėl ir darbo sąlygos bus bent šiek tiek geresnės.