„Audi“ kuria naują modulinę dalelių filtravimo sistemą. Ir ji nebus montuojama automobiliuose, bet mažins dažnai pamirštamą automobilių taršą.
„Audi“ filtrų sistemą sudaro keli skirtingi lygiai, surenkantys skirtingo dydžio daleles
©„Audi“
Tai – lietaus vandens filtrai, kuriuos tikimasi montuoti gatvėse. Mat dėvimos padangos nepavirsta dujomis – kelius jos nusėja mažomis gumos dalelėmis, kurios keliauja į lietaus kanalizacijas, o iš ten – į vandens telkinius. Elektromobiliai yra sunkesni ir pasižymi didesniu sukimo momentu, todėl padangas dėvi dar greičiau. Dėl to šių mikroplastikų problema ateityje gali ir padidėti.
Bet kalti ne tik automobiliai – ant kelių ir šaligatvių dyla ir guminiai batų padai, dviračių padangos, riedučių ratai. Tuos mikroplastikus galima filtruoti centriniuose vandens valymo įrenginiuose, jei tik jie yra. Bet „Audi“ ir Berlyno technikos universitetas mano, kad geriausia juos surinkti netoli šaltinio.
Taigi, nuo praeitų metų rudenio inžinieriai kuria naujas modulines filtravimo sistemas, kurios būtų montuojamos tiesiai prie lietaus nutekėjimo angų. Tiesa, tai – tik dalis sistemos. Kiti filtrai būtų įrengti kanalizacijose, dar kiti – prie vandens išleidimo į telkinius angų. Taip tikimasi surinkti didžiąją dalį mikroplastikų, metalo dalelių ir žmonių numestų šiukšlių (ypač nuorūkų).
Įdomu tai, kad „Audi“ ketina naudoti išmanius sprendimus filtrų valymo-keitimo tvarkaraščiams sudaryti. Į algoritmą bus įtraukti duomenys apie transporto srautus, vietinę augmeniją, gatvių šlavimo mašinų darbą ir orus. Nors kol kas šis išradimas dar vystomas, Berlyno technikos universiteto mokslininkai ketina pradėti testuoti šią sistemą dar šiemet.
Automobilių tarša dažnai įsivaizduojama tik kaip išmetamosios dujos. Tačiau automobiliai teršia ir dylančių padangų ir net stabdžių dalelėmis. Kai kurie teršia ir skysčiais. Mikroplastikai į gamtą patenka ir kai senas automobilis po truputį atsikrato dažų.