Elektromobiliai iš tikrųjų pradės dominuoti tik tada, kai jais bus užpildyta ir naudotų automobilių rinka. Tik naudoto elektromobilio pirkimas yra labai sudėtingas, kaip praneša puslapis „Vice“.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Apskritai naudoto automobilio pirkimas nėra tokia jau paprasta procedūra. Galbūt jums pavyks sužinoti tikrąją automobilio ridą, galbūt ją išduos bendra automobilio būklė, o gal būsimą pirkinį patikėsite profesionalių mechanikų apžiūrai. Tačiau tai vis tiek yra šiokia-tokia loterija, nes jūs nežinote, kaip buvę savininkai prižiūrėjo jūsų naują mašiną. Jei variklio alyva nebuvo keičiama laiku, tikėtina, kad vidiniai variklio komponentai bus stipriai susidėvėję ir jūs apie tai greitai sužinosite.
Elektromobiliai net nežino variklio alyvos kvapo, bet jiems vis tiek reikia geros priežiūros. Ličio jonų baterijos su amžiumi praranda savo efektyvumą. Įkrovimo-iškrovimo ciklai mažina jų talpą. Pirkdami elektromobilį jūs tai tikrai žinosite ir savo lūkesčius pritaikysite tokiam natūraliam elektromobilio susidėvėjimui. Tačiau baterijos dėvisi nevienodu tempu ir patikrinti elektromobilio bateriją prieš pirkimą gali būti sudėtinga, kaip praneša „Vice“.
Žurnalistai pastebėjo, kad naudotų elektromobilių pardavėjai jau surado būdų, kaip priversti automobilį manyti, kad jo baterija yra sveikesnė nei yra iš tikrųjų. „Nissan Leaf“ turi baterijos būklės indikatorių, bet jis gali būti lengvai apgautas. Tiesą sakant, įmanoma priversti elektromobilį meluoti, kad tarp įkrovimų jis gali nuvažiuoti daugiau nei iš tikrųjų leidžia jo baterijos galimybės.
Sakysite, kad baterijos būklę galima nuspėti pagal amžių. Tačiau elektromobilių baterijas sendina ne metai ir net ne nuvažiuoti kilometrai, o įkrovimo-iškrovimo ciklai. Kiekvieną naktį įkraunama baterija dėvėsis greičiau. Be to, ličio jonų baterijoms nepatinka ilgą laiką būti įkrautoms ar iškrautoms. Taigi, elektromobilio baterijos būklė labai priklauso nuo jį vairavusio žmogaus priežiūros ir įkrovimo įpročių.
Žinoma, tai neturėtų jūsų atbaidyti nuo elektromobilio pirkimo. Tiesiog pati naudotų automobilių pirkimo procedūra ir kultūra turės prisitaikyti. Rinkai reikės įrankių, kurie galės parodyti, jog baterijos sveikata yra imituojama programiniais triukais.