Daugumos elektromobilių baterijos yra saugomos po grindimis. Tai automobiliui suteikia itin žemą svorio centrą, kuris yra svarbus stabilumui ir saugumui. Be to, tai – praktiška vieta baterijoms, nes ten jos niekam netrukdo. Bet Jungtinėje Karalystėje veikiantis startuolis „Page-Roberts“ teigia, kad geriausia vieta baterijai yra automobilio centras. Tai, pasak „Page-Roberts“ inžinierių, net padės išplėsti tarp įkrovimų nuvažiuojamą atstumą.
„Page-Roberts“ idėja. Gamintojo nuotrauka
Svorio koncentravimas automobilio viduryje nėra nauja idėja – juk ten montuojami superautomobilių varikliai! Bet vidaus degimo variklio taip lengvai po automobilio grindimis nepaskleisi. Tuo tarpu modulinė baterijų architektūra elektromobiliams suteikia lankstumo – jas galima paskleisti po automobilio grindimis, kur jų taip lengvai ir nepastebėsi.
„Page-Roberts“ teigia, kad tokia riedlentės konstrukcija elektromobiliams suteikia nereikalingo aukščio. Be to, automobilio gamyba tampa sudėtingesnė, nes svarbus elektronikos komponentas yra paslepiamas. Taigi, „Page-Roberts“ nori savo baterijas montuoti automobilio viduryje.
Vertikaliai sumontuotos baterijos leistų „Page-Roberts“ automobilio keleiviams sėdėti žemiau, o kėbulas pasižymėtų žemesniu siluetu. Tai pagerintų ir elektromobilio aerodinamiką. Be to, baterijų modulis būtų kompaktiškesnis ir tankesnis, todėl automobilis būtų lengvesnis. Rezultatas – net 30 % didesnis tarp įkrovimų nuvažiuojamas atstumas ir 36 % mažesni gamybos kaštai.
Galinė „Page-Roberts“ automobilio sėdynė yra sumontuota atvirkščiai – pasaulį gale sėdintys keleiviai stebėtų pro galinį langą. Taip sukurta tobula erdvė baterijų moduliui, nors jis, panašu, trukdytų sėdynių atlašų reguliavimui.
„Page-Roberts“ nemano, kad tokia architektūra tinka visiems automobiliams. Dideliems visureigiams ji tiesiog nėra reikalinga. O štai maži sportiški automobiliai dėl tokios baterijos padėties turėtų naudos. Tik kažin, ar tai neliks tik eiline neišsipildžiusio startuolio vizija.