Kalbant apie motorines transporto priemones, panašu, kad elektromobiliai yra mūsų ateitis. Siekiant suvaldyti globalinę klimato krizę, daugelyje pasaulio valstybių įsigalioja iškastinio kuro naudojimo apribojimai, skatinantys atsinaujinančiais energijos šaltiniais varomų technologijų plėtrą.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Taigi nenuostabu, kad elektromobiliai pastaruoju metu yra įsigyjami vis dažniau. Automobilių gamintojai įsipareigoja ateityje tobulinti tik elektrinius modelius, o ne degalais varomus jų pirmtakus. Jau dabar elektromobilių gamybos procesas žymiai atpigo ir tapo efektyvesnis, o tai lėmė ir elektra varomų automobilių kainų mažėjimą.
Tačiau nepaisant šių patobulinimų, šiuo metu elektromobilių kainos yra žymiai didesnės nei tradicinių automobilių, todėl daugeliui šis tvarus pasirinkimas vis dar nėra prieinamas.
Tačiau visa tai gali gana greitai pasikeisti. Kaip teigiama „BloomberNEF“ ataskaitoje, visos elektra varomos transporto priemonės jau 2027 m. kainuos tiek pat, kiek ir iškastiniu kuru varomi automobiliai. Ši prognozė yra konservatyvesnė nei kiti tyrimai, kuriuose teigiama, kad kainos suvienodės dar iki 2024-ųjų.
Joje pranašaujama, kad mažėjančios baterijų kainos jau po šešerių metų leis gamtai draugiškoms alternatyvoms tiesiogiai konkuruoti su tradiciniais modeliais.
„Mažėjanti baterijų kaina ir optimizuotų sistemų kūrimas lemia greitą elektromobilių kainos mažėjimą. Pasiekus didelius gamybos mastus, optimalaus elektromobilio modelio kaina iki 2025 m. sumažės trečdaliu“, – rašoma ataskaitoje.
Dauguma automobilių gamintojų įsitraukė į lenktynes sukurti pigius elektromobilius, o tokios žinomos kompanijos kaip „Audi“, netgi stabdo visus degimo variklių tobulinimo projektus. Tik elektromobilius gaminanti kompanija „Tesla“, užkariavusi rinką savo įspūdingomis technologijomis ir konkurencingomis kainomis, dabar yra didžiausia pasaulyje transporto priemonių gamybos įmonė, kurios bendra vertė yra 800 mlrd. JAV dolerių.
Tuo tarpu antra pagal dydį automobilių gamintoja „Toyota“ yra verta 200 mlrd. JAV dolerių. Yra aišku, kad visi nori savo pyrago dalies, tačiau tik laikas parodys ar kitos kompanijos sugebės sėkmingai konkuruoti.
Nors dėl jiems reikalingų medžiagų ir elektros energijos gamybos elektromobiliai dar nėra neutralūs išskiriamo anglies dvideginio atžvilgiu, jie tikrai yra daug tvaresnė alternatyva taršiems iškastiniu kuru varomiems automobiliams.
Elektromobilių analizė parodė, kad per visą jų eksploatavimo laiką jie išmeta vidutiniškai 50 proc. mažiau taršalų nei tradiciniai automobiliai. Ir nors kol kas gamtai daug draugiškesnis sprendimas yra pirki ne naują elektromobilį, o panaudotą degalais varomą transporto priemonę, tikėtina, kad atsisakius degimo variklių vienintelis pasirinkimas bus elektra varomi automobiliai.