„Ingear“. Ekrano nuotrauka |
---|
Kanados kompanija „Inmotive“ specialiai elektromobiliams sukūrė dviejų laipsnių transmisiją. Ji veikia visiškai automatiškai, o automobilio keleiviai praktiškai net nepajunta, kada pasikeičia pavara. Įdomiausia tai, kad sukimo momentas į ratus perduodamas visą laiką – net ir tada, kai vyksta pavaros pasikeitimas.
Absoliuti dauguma elektromobilių turi tik dvi pavaras – vieną važiavimui pirmyn ir vieną važiavimui atbulomis. Žinoma, yra ir tokių, kurie turi kiek sudėtingesnes transmisijas – štai giminingi „Porsche Taycan“ ir „Audi E-Tron GT“ turi dviejų laipsnių transmisiją (dvi pavaros važiavimui pirmyn ir atbulinė pavara). „Porsche“ teigia, kad tai elektromobiliams suteikia geresnę akceleraciją ir didesnį tarp įkrovimų nuvažiuojamą atstumą.
Iš tikrųjų, pavaros elektromobiliams nėra labai reikalingos, nes jų galios ir sukimo momento kreivė yra pakankamai plokščia. Tačiau skiriasi energijos poreikis. Pavyzdžiui, važiuojant tolygiu greičiu energijos reikia mažiau, todėl variklis galėtų suktis lėčiau, jei tik automobilis turėtų bent dvi pavaras.
Ir štai ką siūlo „Inmotive“. Kompanija sukūrė transmisiją „Ingear“. Ji, kaip teigia kūrėjai, leistų tarp įkrovimų nuvažiuojamą atstumą padidinti 7-15 %, o akceleracija pagerėtų net 15 %. Tai – didžiuliai laimėjimai, todėl automobilių gamintojai turėtų tuo susidomėti.
„Ingear“ pasižymi įdomiu pavarų perjungimo mechanizmu. Kaip matote vaizdo įraše, vienas krumpliaratis yra sudarytas iš kelių segmentų. Jie atitraukiami palaipsniui, taip nuleidžiant grandinę ant mažesnio krumpliaračio. Tai reiškia, kad net ir keičiant pavarą variklis visą laiką suka ratus. Pasikeičia tik variklio apsukos – įjungus aukštesnį bėgį jos nukrenta perpus.
Automobilyje tai galima pajusti, bet tik labai silpnai – sistema moka tai kompensuoti. Taigi, komforto praradimai nebūtų žymūs. Tik įdomu, ar gamintojai galės būti užtikrinti „Ingear“ patikimumu. Ši transmisija turi nemažai judančių komponentų bei grandinę – ar šiam mazgui reikėtų priežiūros? Kas nutiktų jam sugedus?