Gegužę „Tesla“ penktą kartą per pastaruosius mėnesius pakėlė „Model 3“ ir „Y“ modelio elektromobilių kainas. Atsakydamas į piktą vartotojo komentarą socialiniame tinkle „Twitter“, įmonės vadovas Elonas Muskas nurodė kainos padidėjimo priežastis.
Anot vartotojo, jam nepatinka „kryptis“, kuria vadovaujasi gamintojas „pakeldamas transporto priemonių kainas, tačiau pašalindamas tokias funkcijas kaip „Model Y“ juosmens pagalvė“.
„Kainos kyla dėl spaudimo tiekimo grandinėje visoje pramonėje. Ypač žaliavos “, – komentatoriui gegužės 31-ąją lakoniškai atsakė Muskas.
Pandemija rimtai paveikė automobilių gamintojų tiekimo grandinę, įskaitant susijusias su kompiuterių lustų tiekimu. Ekspertai mano, kad vien puslaidininkių trūkumas pasaulinei automobilių pramonei kainuos 110 milijardų dolerių. Keli gamintojai, įskaitant „Ford“ ir „General Motors“, jau patikslino savo prognozes, žymiai sumažindami tikėtiną pelną.
„Tesla“ nėra išimtis ir taip pat kenčia nuo visų rūšių komponentų trūkumo. Anksčiau Muskas pareiškė, kad problemos su tiekėjais sukėlė „beprotiškus sunkumus“, o lustų trūkumas turėjo įtakos bendrovės gamybos planams. Ne taip seniai jis paskelbė, kad greičiausio „Tesla“ automobilio modelio „S Plaid“ pristatymo pradžia teks atidėti iki birželio 10 dienos.
„Tesla“ dabar derasi su lustų tiekėjais dėl išankstinio apmokėjimo, o praėjusiais metais automobilių gamintojas paskelbė apie savo ličio baterijų elementų statybų planus ir net įsigijo žemės Nevadoje ličio kasybai.