„Tesla“ kurį laiką bando vairuotojo stebėjimo funkciją, kuri leistų sekti jo susitelkimą į kelią, kai įjungtas autopiloto arba visiškai savavaldžio vairavimo paketo režimas. Prieš kelias dienas oficialiai paskelbta, kad ši funkcija pagaliau aktyvuota ir veikia visuose kamerą turinčiuose modeliuose.
„Tesla“ jau ne vienerius metus į savo elektromobilių salonus montuoja stebėjimo kamerą, tačiau iki šiol ji buvo praktiškai nenaudojama. Kompanijos vadovas Elonas Muskas iš pradžių teigė, jog ji bus skirta saugoti automobilį nuo vandalų tada, kai pradės veikti bendrovės „Robotaxi“ paslauga, teikianti pavėžėjimo paslaugas be vairuotojų.
Vis dėlto šiuos teiginius paneigė prieš pernykštis „Tesla“ eksperimentas. Gamintojas po vieno iš programinės automobilio įrangos atnaujinimų pasiūlė vairuotojams suteikti leidimą juos fotografuoti ir filmuoti ir taip prisidėti prie „ateities saugumo funkcijų ir jų patobulinimų vystymo“.
Tačiau neseniai pasklido žinia, kad „Tesla“ pašalino keletą vairuotojų iš visiško savavaldžio vairavimo paketo režimo bandymo programos, kadangi jie tuo metu „nepakankamai buvo susitelkę į eismą“.
Vienas programuotojas, paskatintas šių naujienų, nusprendė išsiaiškinti, ką iš tikrųjų gali „Tesla“ automobiliuose montuojama kamera ir jos filmuojamą vaizdą analizuojantis dirbtinis intelektas. Paaiškėjo, kad elektromobilio saugos sistema gali atpažinti, kada vairuotojas naudojasi išmaniuoju telefonu, kada yra užsimerkęs, nuleidęs galvą ir kai dairosi į šonus.
Galų gale, prieš keletą dienų pasirodžiusio 2021.4.15.11 programinės įrangos atnaujinimo apraše pastebėti štai tokie du sakiniai:
„Salono kamera virš Jūsų galinio vaizdo veidrodėlio nuo šiol gali aptikti ir įspėti apie vairuotojo neaktyvumą, kai įjungta autopiloto funkcija. Kameros užfiksuota informacija nėra išsiunčiama iš automobilio, kad reiškia, jog sistema negali išsaugoti ar perduoti duomenų, nebent suteiktas dalinimosi duomenimis leidimas.“
Kitaip tariant, vairuotojai gali būti ramūs, kad „Tesla“ darbuotojai ar pats Elonas Muskas negalės stebėti, ką jie veikia automobilyje – vaizdas bus filmuojamas tik siekiant apsaugoti patį vairuotoją ir kitus eismo dalyvius, kadangi autopiloto ir visiškai savavaldžio vairavimo paketo funkcijos dar kol kas veikia toli gražu ne idealiai.
Ką manote apie šiuos pakeitimus? Sutiktumėte, kad jie veiktų jūsų automobilyje. Laukiame jūsų nuomonės komentaruose.