„Volkswagen“ grupės vadovas Herbertas Diessas atskleidė, kurią pusę – baterijų ar vandenilio – rinksis vienas didžiausias Europos automobilių gamintojas.
Iš tikrųjų, diskusijos dėl vandenilio ir baterijų nėra tokios aršios. Pramonė jau pasirinko ir tą pasirinkimą jūs jau matote – gatvėse yra daug elektromobilių ir mažai vandenilinių automobilių (galbūt jūs tokio net nesate matę). Tačiau kai kurie gamintojai – tiek lengvųjų automobilių, tiek sunkvežimių ir autobusų – vis dar galvoja apie vandenilį kaip apie gerą alternatyvą baterijoms.
„Volkswagen“ baterijos. Gamintojo nuotrauka
JCB iš tikrųjų ketina pritaikyti vandenilinius variklius (ne kuro elementus) sunkiajai technikai, nes tai leis greitai pristatyti degalų į statybų aikšteles ir kasyklas. Tačiau automobilių gamintojams toks pasirinkimas, panašu, netinka.
„Volkswagen“ grupės vadovas Herbertas Diessas dar kartą tai patvirtino, teigdamas, kad masėms reikia baterijų, o ne vandenilio. Nors „Audi“ tiria vandenilio galimybes, Diessas teigia, kad šis kuras neturi galimybių pakeisti benzino bei dyzelino.
Prie Diesso pranešimų „Twitter“ prišoko ir „Tesla“ vadovas Elonas Muskas, kuris vandenilio pasirinkimą automobiliams pavadino „stulbinančiai kvailu“.
Vandenilio privalumas yra tai, kad jo bakus galima papildyti taip pat greitai kaip ir benzino ar dyzelino. Be to, vandenilį galima transportuoti ir ten, kur elektros tinklų apskritai nėra. Trūkumas – prasta infrastruktūra, kuri, atrodo, negerėja. Be to, vandenilio gamybai reikia daug energijos. Kaip apie tai ne kartą kalbėjo Muskas, kam naudoti elektra vandenilio gamybai, kad vėliau jį būtų galima naudoti automobiliuose, jei elektra automobilius galima įkrauti tiesiogiai?
Taigi, „Volkswagen“ vandeniliui didelio dėmesio neskirs. Kita vertus, galbūt vandenilis nėra pasmerktas – galbūt jis taps nišiniu kuru sunkiajai technikai, lėktuvams bei laivams.