Rumunija daugeliui lietuvių yra žinoma iš įvairių Europos Sąjungos ekonominių ir socialinių rodiklių reitingų, kaip ta, kuri dažniausiai atsiduria lentelės dugne. Vis dėlto manyti, kad šioje šalyje viskas situacija labai prasta, yra neteisinga, ypač jeigu kalbame apie elektromobilius. Rumunija garsėja kaip bene dosniausias subsidijas elektriniam transportui siūlanti valstybė Europoje. Na, o tai tik dar kartą pagrindžia faktas, kad dėl šios priežasties rumunams „Tesla Model 3“ kainuoja bene mažiausiai mūsų žemyne.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Pigiausia šio elektromobilio versija „Tesla Model 3 Standart Range+“ Rumunijoje be jokių lengvatų fiziniams asmenims kainuoja 42 990 eurų. Tačiau, pasinaudojus dosnia valstybės subsidija elektromobiliams, galima gauti net 9100 eurų nuolaidą (beveik dukart didesnę Lietuvoje). Lyg to dar būtų mažą, į laužyną atidavus seną automobilį su vidaus degimo varikliu galima gauti papildomą 1520 eurų išmoką. Susumavus šias lengvatas ir pridėjus naujo automobilio pristatymo mokestį, pigiausio „Tesla Model 3“ kaina Rumunijoje krenta iki vos 34 970 eurų. Analogiška nuolaida taikoma ir prabangesniems „Tesla“ modeliams
Nors ši suma vis tiek daliai skaitytojų gali pasirodyti nemaža, tai yra pasakiškai geras pasiūlymas, turint galvoje, jog nedaug mažiau kainuoja geresnės komplektacijos „Volkswagen Passat“. Be to, net ir bazinis „Tesla Model 3 Standart Range+“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 448 km, o jo įsibėgėjimas iki 100 km/h tetrunka 5,6 sekundės. Sutikime, už 34 970 eurų Europoje įsigyti kažką geriau būtų sudėtinga užduotis.
Greta šių iniciatyvų, Rumunija elektromobiliams netaiko metinio mokesčio, o daugelyje miestų elektrinių transporto priemonių vairuotojai gali nemokėti už stovėjimą. Nenuostabu, jog dėl tokios palankios terpės Rumunijoje, net ir nepaisant pandeminio ekonomikos nuostolio, per pirmuosius keturis šių metų mėnesius elektromobilių pardavimai augo net 59 %. Tikimasi, kad juos dar labiau padidins vietinės gamybos pigus elektromobilis „Dacia Spring“.
Primename, kad „Tesla“ oficialiai neseniai žengė į Rumunijos rinką ir šalies sostinės Bukarešto prekybos centre atidarė savo pirmąją parduotuvę, o jo daugiaaukštėje stovėjimo aikštelėje – pirmąjį savo greitąjį įkroviklį. Deja, rumunams remontuoti savo „Tesla“ automobilių vis dar tenka važiuoti į Austrijos sostinę, kadangi Rumunijoje kol kas dar neatidarytas „Tesla“ serviso paslaugų centras – jis duris atvers šių metų pabaigoje.