Izraelio kompanija „Aquarius Engines“ parodė nedidelį vieno cilindro vidaus degimo variklį, kuris stebina ir savo dydžiu, ir pritaikymo galimybėmis.
Tai, ką matote nuotraukoje, yra visas variklis. Jo centre – vienas cilindras, kuriame, kaip galite įsivaizduoti, veikia vienas stūmoklis, judantis tarp dviejų variklio galvų. Iš viso – vos 20 detalių ir tik 10 kg.
Gamintojo nuotrauka
Pirmą kartą šios konfigūracijos variklis buvo sukurtas 2014 metais ir yra tobulinamas iki šiol. Visai ką tik austrų bendrovė „AVL-Schrick“ patvirtino, kad šis juokingai mažas ir lengvas variklis gali deginti vandenilį. Žinoma, tam jam reikia kelių modifikacijų, tačiau jos nesunaikina šio variklio paprastumo ir lengvumo.
„Aquarius Engines“ variklis turi tik vieną dvigubą stūmoklį, kuris juda vienoje linijoje tarp dviejų degimo kamerų. Jokių vožtuvų ar besisukančių dalių, dėl to šis variklis pasižymi itin maža vidine trintimi.
„Aquarius Engines“ vandenilio variklis būtų žymiai pigesnis už vandenilio kuro elementus. Kompanija mano, kad jis galėtų būti naudojamas vandeniliniuose automobiliuose ir generatoriuose. Jis netgi galėtų būti montuojamas vandeniliniuose automobiliuose kaip papildomas ar atsarginis galios agregatas, įjungiamas sugedus kuro elementams. Mažieji „Aquarius Engines“ varikliai galėtų veikti sunkiai pasiekiamose vietose, nes jiems praktiškai nereikia priežiūros – jie net neturi keičiamos alyvos.
Iškastinį kurą deginantys „Aquarius Engines“ varikliai jau yra testuojami JAV ir Suomijoje. „Aquarius Engines“ su partneriais (tarp kurių yra ir „Nokia“) ketina įrengti mikrogeneratorius Lenkijoje, Australijoje, Vokietijoje, Naujojoje Zelandijoje, Singapūre. „Aquarius Engines“ varikliais domisi ir Japonijos automobilių pramonė (tiesa, ne automobilių, o detalių gamintojai).
„Aquarius Engines“ technologija leidžia kurti itin mažus generatorius, kurie gali deginti švarų vandenilio kurą. Mikrogeneratoriai kai kuriais atvejais galėtų keisti baterijas (pavyzdžiui, komunikacijų bokštuose), kartais – dyzelinius generatorius. Nors gamintojas teigia, kad tokie varikliai galėtų būti montuojami ir automobiliuose.