Vandenilinis transportas gali būti visiškai švarus – visai kaip elektrinės mašinos, vandenilinės neišskiria CO2. Tačiau vandeniliniai automobiliai yra labai brangūs, nes vandenilio kuro elementai kainuoja labai daug. Bet JCB mano, kad jų tiesiog nereikia – vandenilį galima deginti kaip dyzeliną.
JCB jau kurį laiką bando vandenilinį ekskavatorių
© Gamintojo nuotrauka
Lengvieji automobiliai yra tokie maži, kad jų taršą galima spręsti pačiais įvairiausiais būdais. Na ir kas, jei kas 400-600 km reikės pusvalandžiui sustoti įkrovimo stotelėje – tuo pačiu ir patys atsipūsite nuo vairavimo ar paskaitysite kokią knygą. Tačiau sunkusis transportas yra kitoks. Jis privalo dirbti. Be to, įvairių pramoninių sunkiųjų mašinų energijos sąnaudos yra labai didelės, todėl baterijos jiems tiesiog netinka.
Štai kodėl JCB mano, kad vandenilis sunkiajai technikai tinka geriau. Jį galima atvežti iki technikos – jokių įkrovimo stotelių viduryje statybų aikštelių juk tikrai nebus. Be to, vandenilio bakų papildymas trunka ne ką ilgiau nei papildymas dyzelinu.
Tai ką gali pasiūlyti JCB? Modifikuotą dyzelinį „Dieselmax 448“ keturių cilindrų variklį. Tyrimai rodo, kad šis variklis gali efektyviai deginti vandenilį ir neišskirti jokių aplinkai žalingų emisijų. Be to, jis yra gerokai pigesnis už bet kokias baterijas ar vandenilio kuro elementus.
JCB bandė ir baterijomis varomas mašinas, ir vandenilinius kuro elementus. Tačiau šios britų sunkiosios technikos gamintojos manymu, vandenilio deginimas vidaus degimo variklyje turi daug pranašumų. Visų pirma, tokie varikliai yra suderinami su esama infrastruktūra ir mašinomis. Antra, jie yra gerokai pigesni. Trečia, tiek JCB, tiek technikos operatoriai, turi reikalingas žinias vidaus variklių priežiūrai ir remontui.
Žinoma, paprastas dyzelinis variklis vandeniliu nekvėpuoja. Gamintojas pakeitė įsiurbimo ir įpurškimo sistemas, stumoklius, visą degalų tiekimo liniją. Dinaminėmis charakteristikomis ši technika nenusileidžia dyzelinei, o emisijos yra gerokai švaresnės.
JCB ir toliau vystys šią technologiją. Sunkiajai technikai vandenilis tinka labiau nei baterijos, nes vandenilį galima lengvai pristatyti į bet kurią vietą. Jei pavyks panaudoti vidaus degimo variklius, tai bus efektyvus, gamtai ir operatoriams draugiškas sprendimas ateičiai.