Jūs vairuojate dyzelinį arba benzininį automobilį – šis spėjimas yra pakankamai saugus, nes elektromobiliai mūsų šalyje dar nėra labai populiarūs. Kita vertus, jau visi supranta, kad ateitis priklauso būtent jiems. Bet kada ir kaip išnyks automobiliai su vidaus degimo varikliais? „Mercedes-Benz“ vadovas Ola Källeniusas pateikė savo prognozę.
„Mercedes-Benz EQT“. Gamintojo nuotrauka
„Toyota“ vadovas Akio Toyoda buvo aršiai kritikuojamas dėl to, kad pasisakė prieš vidaus varikliais varomų automobilių uždraudimą Japonijoje. „Toyota“ investuotojai pyko, nes, kaip jiems atrodo, Toyoda demonstruoja trumparegišką požiūrį. Tačiau „Mercedes-Benz“ vadovas Ola Källeniusas irgi taip mano – jam atrodo, kad dirbtinis, staigus vidaus degimo variklių atsisakymas nėra nei būtinas, nei labai naudingas.
Källeniusas interviu „Financial Times“ atskleidė, kad tai – finansinis sprendimas. „Mercedes-Benz“, kaip ir kiti senieji automobilių gamintojai, į dabartines technologijas yra investavusi milijardus eurų. Tai kodėl turėtų jų atsisakyti? Juk žmonės vis dar perka burzgiančius automobilius.
Källeniusas mano, kad perėjimas prie elektromobilių turėtų įvykti natūraliai. Jis nemano, kad tam reikalingi draudimai – žmonės su laiku nustos pirkę automobilius su vidaus degimo varikliais, o gamintojai nustos juos gaminti. Staigus, priverstinis perėjimas prie elektromobilių nebūtų naudingas nei gamintojams, nei pirkėjams, nei elektros tinklams.
„Mercedes-Benz“ dar anksčiau paskelbė, kad nutraukia investicijas į naujų vidaus degimo variklių kūrimą. Tai – praeitas etapas ir praeitis. Turimi variklių modeliai dar bus tobulinami, bet revoliucijų šioje srityje „Mercedes-Benz“ neieškos. Taigi, prabangių vokiškų automobilių gamintojo negalima kaltinti priešiškumu elektromobiliams. „Mercedes-Benz“ tiesiog nori, kad elektrifikaciją skatintų natūralūs procesai ir rinkos dėsniai.
Jau visai greitai elektromobilių gamyba bus pigesnė nei senamadiškų automobilių. Viena vertus, pinga baterijos ir kuriamos dedikuotos elektromobilių surinkimo linijos. Kita vertus, griežtėja taršos standartai, o tai didina vidaus degimo variklių kainą. Ar toks perėjimas prie ekologiško transporto yra geriausia išeitis? O gal politikai turėtų leisti vidaus degimo varikliams ir elektromobiliams konkuruoti santykinai vienodame lygyje?