Elektronika.lt

Elektronika.lt - elektronikos, informacinių ir
ryšių technologijų portalas

Adresas: http://www.elektronika.lt
El. paštas: info@elektronika.lt
 Atspausdinta iš: http://www.elektronika.lt/naujienos/elektronika/78108/naujas-elektrinis-variklis-be-magnetu-elektromobilius-pakyletu-iki-formules-e-bolidu-efektyvumo/spausdinti/

Naujas elektrinis variklis be magnetų elektromobilius pakylėtų iki „Formulės E“ bolidų efektyvumo

Publikuota: 2021-05-14 15:26
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Vokietijos kompanija „Mahle“ pristatė naują elektrinį variklį, kuriam nereikalingi nuolatiniai magnetai.

Tai, žinoma, nėra visiškai nauja technologija – variklius be nuolatinių magnetų kuria ir „Renault“, „Audi“, BMW ir kai kurios kitos kompanijos. Tačiau šis „Mahle“ variklis siūlo labai aukštą efektyvumą, kuriam iki šiol galėtų prilygti tik „Formulės E“ bolidai.

Variklis be nuolatinių magnetų. Gamintojo nuotrauka
Variklis be nuolatinių magnetų. Gamintojo nuotrauka

95 % efektyvumas per visus greičius – tai skamba iš tikrųjų neįtikėtinai. Tačiau paslapties čia nėra – naujasis „Mahle“ variklis retųjų Žemės elementų magnetų vietoje naudoja elektromagnetus. Jie turi daug privalumų.

Visų pirma, jų magnetizmą galima reguliuoti. Tai leidžia sumažinti energijos praradimus, kai variklis sukasi labai greitai. Nuolatiniai magnetai sudaro trintį, kuri riboja elektros variklių efektyvumą. Tuo tarpu elektromagnetus galima reguliuoti.

Be to, jie nesusidėvi. „Mahle“ teigia, kad naujasis variklis visiškai nereikalaus jokios priežiūros ir tarnaus ilgiau.

Galiausiai, retųjų Žemės elementų atsisakymas gali būti protingas strateginis žingsnis, nes 97 % jų atkeliauja iš Kinijos. Jie, beje, nėra tokie jau reti – taip tiesiog vadinami 15 periodinės lentelės elementų nuo 57 iki 71 atominio numerio. Kadangi didžioji jų dalis atkeliauja iš Kinijos, ši valstybė turi labai didelį strateginį svertą. Be to, nuolatinių magnetų atsisakymas ateityje leistų sumažinti variklių kainą.

„Mahle“ teigia, kad masinę naujojo variklio gamybą galėtų pradėti per maždaug pustrečių metų. Jie galėtų būti naudojami ne tik elektromobiliuose, bet ir kitose vietose, kur elektriniai varikliai yra reikalingi.

‡ 1999–2025 © Elektronika.lt LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!