Elektromobilių plėtrą stabdo ne tik nuvažiuojamas atstumas ar infrastruktūros problemos. Žmonės dažniausiai elektromobilių neperka dėl jų kainos. Kada galima tikėtis, kad pagaminti elektromobilį bus pigiau nei benzininį ar dyzelinį automobilį?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Gamybos kaštai, beje, yra logiškesnis klausimas nei užbaigto automobilio kaina. Kainas laisvoje rinkoje reguliuoja pasiūla ir paklausa. Kas žino, ar auganti elektromobilių paklausa neišaugins jų kainų. „Tesla“ ne kartą brangino savo automobilius, pabrango ir „Ford Mustang Mach-E“. Kai gali parduoti brangiau, parduodi brangiau.
Tačiau elektromobilių kaina turi daugiau galimybių nukristi tada, kai juos bus pigu gaminti. Naujas tyrimas rodo, kad elektromobilių gamybos kaštai jau 2027 metais bus mažesni už benzininių ir dyzelinių automobilių.
„BloombergNEF“ tyrimas rodo, kad jau 2026 metais didesni elektriniai automobiliai (dideli sedanai ir visureigiai) savo gamybos kaštais prilygs senamadiškiems burzgiantiems automobiliams, o jau kitais metais prie jų pagal šį kriterijų prisijungs ir mažesni elektromobiliai.
Šiuo metu vidutinio dydžio elektromobilis vidutiniškai kainuoja 33 300 eurų. Tuo tarpu vidutinio dydžio benzininis automobilis kainuoja tik 18 600 eurų. 2026 metais abu turėtų kainuoti maždaug po 19 tūkstančių eurų. 2030 metais vidutinio dydžio elektromobilis kainuos 16,3 tūkst. eurų (prieš mokesčius).
Elektromobilių kainos ir toliau kris, nes pinga baterijos, o gamintojai elektriniam transportui skiria dedikuotas gamybos linijas. Prognozuojama, kad 2020-2030 metų laikotarpyje baterijų kaina nukris net 58 %. Manoma, kad jei politikai tai laikys tikslu, visi 2035 metais Europoje parduodami automobiliai galės būti elektriniai.
Iš tikrųjų, elektromobilių gamyba nėra nei labai sudėtinga, nei labai brangi. Elektromobilio savikainą didina jo baterijų kaina. Visa kita yra pakankamai paprasta. Kai vidaus degimo varikliai labai skyrėsi savo efektyvumu, skleidžiamu garsu, priežiūros kaštais, elektriniai varikliai pranyksta elektromobilio konstrukcijoje ir apskritai net nėra aptarinėjami. Elektrinis variklis nėra elektromobilio charakterio dalis. Taigi, tokius komponentus bus galima pirkti pigiau iš centralizuotų tiekėjų. Be to, ir pati elektromobilio konstrukcija gali būti pakankamai paprasta ir labai draugiška robotizuotam surinkimui dedikuotose linijose. Elektromobiliai pinga ir visai greitai bus ne tik ekologiškesnis, bet ir pigesnis pasirinkimas.