Ekscentriškojo Elon Musk vadovaujama elektromobilių gamintoja „Tesla“ su džiaugsmu pranešė, kad jos gaminamas „Model 3“ tapo geriausiai parduodamu premium klasės sedanu pasaulyje – pardavimais aplenkė tokius rinkos senbuvius kaip „BMW 3 Series“ ir „Mercedes-Benz E-Class“. Vienas iš faktorių, padėjusių pasiekti šį rezultatą, yra Kinijoje pagamintų „Model 3“ eksportas.
Iki „Hong Guang Mini EV“ pasirodymo tai buvo geriausiai parduodamas elektromobilis pasaulyje, neturėjęs lygių elektrinio transporto rinkoje. Tačiau lyginant su vidaus degimo motorais aprūpintais automobiliais, „Model 3“ iš pradžių sunkiai sekėsi užsitvirtinti poziciją, tačiau akivaizdu, kad žmonės ima labiau pasitikėti elektrinio transporto pranašumais. Perkamiausiu elektromobiliu jis tapo JAV, Norvegijoje, Jungtinėje Karalystėje ir dar keliose šalyse, o remdamasi 2021-ųjų pirmojo ketvirčio statistika, „Tesla“ teigia, kad tai geriausiai parduodamas prabangus sedanas visame pasaulyje:
„Gamyboje jis jau maždaug trejus su puse metų ir net be Europoje veikiančio fabriko „Model 3“ tapo geriausiai parduodamu premium klasės sedanu pasaulyje, pardavimais pralenkusiu tokius lyderius kaip „3 Series“ bei „E-Class“. Tai parodo, jog elektriniai automobiliai gali būti kategorijų lyderiais, perkamesniais už degalais varomus konkurentus.“
„Tesla“ taip pat pasidalino diagrama, iliustruojančią „Model 3“ ir konkurentų rinkos pozicijas pastarojo ketvirčio metu:
Pasak diagramos, „Model 3“ pardavimai ėmė kilti jau antroje praėjusių metų pusėje, kuomet produkcija „Gigafactory Shanghai“ buvo paspartinta. Vėliau elektromobilių rinkos milžinė pradėjo eksportuoti Kinijoje surinktus automobilius į Europos ir Azijos-Ramiojo Vandenyno regionus. Dabar „Tesla“ tikisi, kad „Model Y“ pasieks dar geresnius rezultatus:
„Model 3“ ir konkurentų rinkos pozicijos
„Manome, kad „Mode Y“ gali tapti ne tik savo kategorijos lydere, bet ir geriausiai parduodamu bet kokio tipo automobiliu visame pasaulyje.“
Įmonės įkūrėjas Elon Musk anksčiau yra skelbęs, jog jo manymu, „Tesla“ galėtų pristatyti net milijoną „Model Y“ automobilių per metus. Šis pareiškimas neskamba taip optimistiškai žinant kompanijos pardavimų skaičius – toje pačioje diagramoje matoma, kad per pirmąjį šių metų ketvirtį buvo pristatyta 120,000 „Model 3“, o anksčiau įmonės skelbė pristačiusi iš viso 182,847 „Model 3“ ir „Model Y“ kartu sudėjus – tokiu atveju per pastarąjį ketvirtį užsakovus pasiekė vos apie 60tūkst. „Model Y“
Akivaizdu, kad „Model 3“ vis dar yra populiariausias „Tesla“ gaminamas automobilis ir su gan dideliu skirtumu. Abu modeliai yra gaminami tame pačiame „Gigafactory“ fabrike Šanchajuje, tad didesnių pardavimų pokyčių galime tikėtis tik tada, kai savo duris atvers Berlyne ir JAV Teksaso valstijoje statomi „Gigafactory“.