Jūs tikrai pastebite QR kodus savo aplinkoje. Jie matomi ant įvairių pakuočių, elektronikos produktų, kartais – reklamose. Tačiau šįkart milžiniškas QR kodas nušvito Šanchajaus danguje. Ir be jokių plakatų ar projektorių.
„YouTube“ stopkadras
Tai – 1500 dronų rikiuotė, Šanchajuje pasirodžiusi minint japonų kompiuterinio žaidimo „Princess Connect! Re:Dive“ pasirodymo Kinijoje gimtadienį. Kitaip tariant, tai – reklama. Ją sukūrė kompanija „Bilibili“ – kinų vaizdo įrašų ir tiesioginių transliacijų platforma.
Ir taip, tą QR kodą įmanoma nuskaityti bet kuriuo išmaniuoju telefonu. Tūkstančiai miesto gyventojų tai ir darė – nuskanavus kodą atsiveria „Princess Connect! Re:Dive“ puslapis. Žinoma, prieš skenuojant kodą, nežinai, kas už jo slepiasi. Todėl daug žmonių jį atverdavo tik iš smalsumo, bet kas žino – gal tuomet jie susidomi ir žaidimu. Dronai danguje vaizdavo ir žaidimo personažus, o dėl saugumo laikėsi virš vandens. Tiesa, toliau nuo žmonių jie laikosi ir dėl to, kad taip lengviau nuskaityti QR kodą.
Žinoma, tai nėra pirmas kartais, kai dronai naudojami reklamai. Meksike anksčiau jie virš kamščių nešiodavo plakatus. Kiek anksčiau virš Šanchajaus buvo pasirodęs „Hyundai“ logotipas. Dronai turi pakankamai įdomų poveikį, nes jie ne tik neša žinią (šiuo atveju – QR kodą), bet ir patys savaime traukia žvilgsnius. Žmonėms įdomu, kaip tokia daugybė bepiločių orlaivių gali skristi taip tiksliai.
Dronų spiečius, žinoma, valdo vieninga kompiuterinė sistema – tikrai nėra 1500 pilotų su pulteliais. Ji užtikrina, kad dronai išlaikytų deramą atstumą ir vienas kitam netrukdytų. Orlaiviai patys kompensuoja dėl vėjo atsirandančius nukrypimus. Dronų spiečiai jau naudojami ir uždarose erdvėse – juos savo renginiuose jau naudojo ir, pavyzdžiui, mišrių kovos menų lyga UFC.
Žinoma, dronų spiečiai reklamos ekranų nepakeis. Tačiau jie tikrai bus naudojami dažniau. Na, bent jau tol, kol išplės tas futuristiško naujumo įspūdis ir jie taip nebetrauks žvilgsnių.