Naujų „Ford F-150“ bei „Mustang Mach-E“ modelių savininkai netrukus turės dar vieną pranašumą prieš daugelio kitų automobilių savininkus. Tie, kas pirkdami naują „Ford“ pasirinko „Ford Co-Pilot360 Active 2.0“ pagalbinių vairavimo priemonių paketą šiemet galės džiaugtis autonominio vairavimo malonumais. Na, bent Amerikos rinkoje.
Kompanija, prieš šimtą metų pavertusi automobilius kasdienybe, atskleidė, jog su minėtų automobilių sistemos atnaujinimais bus įdiegta visiškai nauja funkcija – „BlueCruise“. Tai laisvų rankų vairavimo sistema, orientuota į ilgas keliones. Įmonė pati išbandė savo technologiją suorganizuodama net 110 000 mylių (maždaug 177 tūkst. kilometrų) kelionę per 37 kontinentinės JAV valstijas bei penkias Kanados provincijas.
Deja, žinios ne vien džiuginančios – „BlueCruise“, bent pradžioje, bus apribota iki naudojimo patvirtintose greitkelių atkarpose. Šiuo metu tokių atkarpų bendras ilgis sudaro maždaug 160 tūkst. kilometrų Šiaurės Amerikos kelių. Nepaisant ribojimų, tai gan didelis žingsnis link autonominio vairavimo.
Tam, kad naujoji funkcija išliktų saugi tiek automobilių savininkams, tiek kitiems eismo dalyviams, „Ford“ naudoja pažangias technologijas vairuotojų dėmesingumo stebėjimui. Prietaisų skydelyje įmontuota kamera stebi vairuotojo žvilgsnį bei galvos poziciją ir taip nustato, ar vairuotojas išlieka aktyvus – t.y., nemiega ar neskaito knygos vairuodamas. Kamerų bei jutiklių gausu ir automobilio išorėje – visos šios aplinką stebinčios technologijos paverčia „BlueCruise“ saugia naudojimui viešuose keliuose.
„Ford“ teigia, kad pati technologija yra labai panaši į pagarsėjusią „Tesla“ autopiloto funkcija, tačiau „yra pranašesnė, nes nereikalauja vairuotojo rankų laikymo ant vairo, tad siūlo tikrą laisvų rankų vairavimo patirtį.“
Be abejonės, „BlueCruise“ čia nesustoja – technologija ir toliau bus tobulinama. „Ford“ planuoja pristatyti persirikiavimo asistentą, kuris leistų autonomiškai pakeisti važiavimo juostą įjungus posūkio signalą. Taip pat žadamas automatinis greičio nuspėjimas, leisiantis automobiliui pačiam parinkti saugų greitį posūkiuose, žieduose ir panašiose situacijose.