„Tesla“ įkūrėjas ir dabartinis vadovas Elonas Muskas visada skeptiškai žiūrėjo į idėją gaminti pigesnius, bet ir vienu įkrovimu mažiau kilometrų nuvažiuojančius elektromobilius. Jo nuomone, tai pakenktų „Tesla“ įvaizdžiui, kadangi tokia transporto priemonė nebūtų visavertė ir praktiškumu smarkiai nusileistų automobiliams su vidaus degimo varikliu. Vis dėlto, kalbai pasisukus apie pinigus, kai kada net ir tokie principai padedami į šalį.
Kanados „Tesla“ puslapyje, per kurį vykdomi naujų automobilių užsakymai, akyliausi internautai pastebėjo pokytį. „Model 3“ konfigūratoriuje, po pigiausia „Standard Range“ versija, atsirado varnele pažymimas langelis „Limit to 151 km range“ (liet. apriboti nuvažiuojamą atstumą iki 151 km). Pasirinkus šią opciją, automobilis netenka pažangaus autopiloto funkcijos, o jo baterijos talpa apribojama programiškai.
Kam to reikia? Pasirodo, Kanadoje 2019 metais buvo priimtas įstatymas, kuriuo valstybė skiria 5000 Kanados dolerių elektromobilio įsigijimui. Deja, norint gauti subsidiją, būtina rinktis elektromobilį, kurio bazinė kaina neviršija 44 999 Kanados dolerių. „Tesla“ pirkėjai tuo anksčiau pasinaudoti negalėjo, nes visi gamintojo siūlomi modeliai perkopdavo 45 000 ribą, tačiau amerikiečių kompanija pagaliau į tai atkreipė dėmesį ir pasinaudojo galimybe savo pigiausią elektromobilį pirkėjams parduoti dar pigiau.
Tiesa, konfigūratoriuje, net ir pasirinkus šia opciją, dega 46 389 kaina, tačiau į šią sumą įskaičiuotas automobilio pristatymas pirkėjui ir kiti būtini mokesčiai (valstybė tai leidžia, svarbu bazinis modelis neviršytų nustatytos sumos). 5000 dolerių išmoka gauna jau įvykus įsigijimui.
Gera žinia ir tai, jog autopilotas iš automobilio pašalintas programiniu būdu. Jei pirkėjas vėliau užsimanytų šios puikios funkcijos, jis ją aktyvuoti galėtų sumokėjęs 4000 dolerių arba 10 600 dolerių, jei norima autopiloto, galinčio visiškai savarankiškai vairuoti, paisant kelių eismo taisyklių.
Prognozuojama jog šią politiką „Tesla“ pritaikys ir kitose šalyse, kuriose galios panašūs teisės aktai.